X

שתי תלמידות חיפאיות זכו באולימפיאדה האירופאית לנערות במתמטיקה

האולימפיאדה האירופאית לנערות במתמטיקה (Egmo 2018) מתקיימת משנת 2012, ומדינת ישראל משתתפת בה זו השנה השלישית (החל מ 2016). השנה התקיימה האולימפיאדה בפירנצה שבאיטליה, כאשר  בתחרות השתתפו  195 נערות מ- 52 מדינות מרחבי העולם. נבחרת התלמידות שייצגה את ישראל בתחרות היא: מאיה נווה (חיפה), מאיה קליינשטיין (מודיעין), ליבי לובוביץ (חיפה) ויעל גליקסמן (אילת).

 משרד החינוך ומרכז מדעני העתיד של קרן מיימונידיס מובילים את הכשרת התלמידים להשתתפות באולימפיאדות השונות במסגרת מיזם משותף שהחל השנה (תשע"ח). התלמידות שהשתתפו באולימפיאדה הוכשרו באוניברסיטת תל אביב בבית הספר למדעי המתמטיקה ובאוניברסיטת תל אביב לנוער בראשות מאמן הנבחרת, לב רדזיוילובסקי ובליווי דן כרמון ומרים (מאשה) פרבר.

שר החינוך, נפתלי בנט: ״זוהי מתנה נפלאה לכבוד שנת ה-70 למדינת ישראל וכבוד עצום. הקידמה והטכנולוגיה מבוססות על בסיס ריאלי איכותי, כבר היום. זו הסיבה שבשנים האחרונות, החלטתי לשים דגש משמעותי בנושא המתמטיקה והמדעים  ולקדם מצוינות בתחום. הזכייה היא הוכחה להצלחה האישית של הנוער בישראל ושל המערכת כולה, עשיתן את זה בזכות מאמץ, התמדה ונחישות. אלו פניו של דור העתיד, גאווה ישראלית״.

ראש העיר, יונה יהב, בירך את התלמידות ואת בית הספר על הזכייה בפרס ואמר, כי "הישגי התלמידות מביאות כבוד למשפחתן, לעיר ולמדינה כולה ואין לי ספק, כי בעתיד הן ישתלבו בחזית המחקר והפיתוח המתמטי והמדעי".

מנהל מחוז חיפה, ד"ר סער הראל: "תלמידי מחוז חיפה לא מפסיקים לגרוף הישגים באולימפיאדות הבינלאומיות. אין דבר שיעצור תלמיד או מורה שמלאים במוטיבציה להצליח. אני גאה בתלמידים ובמאמנים על ההשקעה, על הרצינות ועל הכבוד שהביאו למדינת ישראל. גאווה אמתית, ישר כח".

התלמידות ביציאתן מישראל ומטקס הענקת המדליות. קרדיט: מרכז מדעני העתיד.

זהבה הופמן:
Related Post