X

שתי דרכים להשגת דרכון אירופאי

כאשר מדובר על דרכון אירופאי הכוונה היא לדרכון ששייך לאחת מן המדינות החברות באיחוד האירופי. למשל: ספרד, צרפת, פורטוגל ועוד. על מנת להשיג את הדרכון האירופאי יש להציג מספר הוכחות ואישורים שיבהירו כי אכן הנכם זכאים לו.

לכל מדינה באירופה ישנן דרישות שונות כאשר חלקן מציבות פחות קשיים בפני המגישים בקשה לקבלת הדרכון. למעשה, ניתן לקבל אזרחות אירופאית לישראלים בעלי שורשים אירופאיים אך ישנם לא מעט ישראלים שכלל לא יודעים כי הם זכאים לדרכון מכיוון שהשורשים שלהם הם דווקא ממדינות המזרח.

דרכון האיחוד האירופי

במהלך גירוש ספרד נאלצו יהודים רבים לעזוב את בתיהם וסבלו מרדיפות דת איומות. רק לאחר מאות שנים הוחלט להעביר "תיקון" בחוק ולאפשר לצאצאים של יהודים אלו לחזור אל ספרד ופורטוגל באופן חוקי ולקבל את הדרכון והאזרחות שבעבר הייתה שייכת למשפחותיהם.

עקב כך, ישראלים רבים ממוצא מרוקאי, בולגרי, תוניסאי, טריפוליטאי ועוד – החלו לנסות ולהגיש בקשה לדרכון אירופאי פורטוגלי. הסיבה לכך שהם מנסים לקבל דרכון אירופאי פורטוגלי ולא למדינה אחרת היא משום שפורטוגל נחשבת לאחת המדינות שיותר מאפשרת ומקלה מבחינת תנאים ודרישות – בהשוואה למדינות אירופאיות אחרות.

דרכון אירופאי פורטוגלי לישראלים בעלי זכאות – איך מקבלים אותו?

הדרך הראשונה שבאמצעותה יש סיכוי להשיג את הדרכון הפורטוגלי היא להציג בפני השגרירות את כל ההוכחות הנחוצות ואת כל האישורים שתדרשו להם. לכאורה זה נשמע פשוט וקל אך למעשה מדובר לרוב במסמכים שלא ממש פשוט או נוח להשיג והם אינם זמינים לכל אדם. מדובר באישורים ובמסמכים שעשויים ללכת לאיבוד עם השנים כמו תעודות זהות ישנות, מסמכי רישום של נישואין וכדומה.

כפי שנהוג בכל הליך בירוקרטי, ככל שתתנהלו בצורה מקצועית יותר ותכירו את התהליך לעומקו – כך הסיכויים לצלוח אותו גבוהים יותר. עובדה זו מובילה אותנו אל הדרך השניה שתאפשר לכם לקבל את הדרכון הפורטוגלי והיא בעלת סיכויים גבוהים יותר באופן משמעותי.

על ידי סיוע של עורך דין הפועל בתחום האזרחויות הזרות תוכלו לנהל את התהליך בצורה יעילה יותר. יש להבין כי עורך דין העוסק בתחום זה נחשף למאות אם לא אלפי מקרים ויודע איך להתנהל מול שגרירות פורטוגל ואיך לענות על הדרישות שלהם.

כמו כן, עורך הדין יוכל להכין אתכם לקראת מה שאתם עומדים לעבור, לנסח עבורכם מסמכים מתאימים, לקשר עם מתורגמן, להסביר על המבחנים השונים ואף להשיג את המסמכים והעדויות שתדרשו להם. אמנם מדובר בהוצאה כספית מסוימת שתצטרכו לשלם בעבור השירות אך בדרך זו יש יותר סיכוי שתצליחו לקבל בסופו של דבר תשובה חיובית ואת הדרכון הנכסף.

אנו ממליצים לבדוק באמצעות האינטרנט אם הנכם עומדים בקריטריונים להגשת בקשה לדרכון הפורטוגלי. תוכלו לבדוק זאת על ידי שם המשפחה שלכם, אם הוא מצוי ברשימות שפרסמה שגרירות פורטוגל – ניתן להתחיל בתהליך ורצוי לעשות זאת בליווי של גורם מקצועי.

עדי ישראלי:
Related Post