X

שר השיכון בטקס הנחת אבן פינה לשכונה חדשה בקריית ים "היום עולה העיר על המפה"

במעמד שר השיכון והבינוי, יואב גלנט וראשי משרדו הונחה בסוף השבוע בקריית ים אבן פינה לפרויקט עיבוי בינוי חדש במתחם ההסתדרות  הנקרא "שכונת ימים".

השכונה החדשה מהווה סנונית ראשונה לפרויקט בהיקף רחב של מאות יחידות דיור במתחם ההסתדרות. בשלב הראשון תבצע חברת צמרות קריית ים התחדשות עירונית של כ – 100 יחידות דיור בשכונה. שלב זה כולל עיבוי של 5 בניינים בני 4 קומות אליהם יתווספו 18 דירות חדשות ב 4.5 קומות.

בנוסף, במסגרת הפרויקט יקבלו הדיירים תוספת של  ממ"ד ומרפסת. כמו כן הבניין יעבור שיפוץ חוץ ופנים והוספה של מעלית. כל הדירות בפרויקט ירושת במערכת חשמל חכם אשר מעבר לאיכות חיים ונוחות, מספקת ביטחון ואפשרות שליטה על מערכות שעלולות לסכן ילדים כמו חשמל, גז ומאפשרות מעקב הורים על דלת הבית.

את הפרויקט מתכנן האדריכל דוד לב  ומחירי הדירות בפרויקט: בסדר גודל של 4 חדרים, בשטח של 100 מ"ר+ מרפסת 10 מ"ר+ מחסן וחניה – צפוי להיות כ  1.1  מיליון שקל  ודירות דופלקס בנות 5  כ 1.500 שקל.

נושא ההתחדשות העירונית בקרית ים נמצא בתנופה מתמשכת כאשר אגף מהנדס העיר בשיתוף עם "מנהלת התחדשות עירונית" פועלים לקידום שורה של תכניות כאלה ברחבי העיר ובהיקף של אלפי יחידות דיור חדשות.

כידוע עתודות הקרקע העירוניות לבניה למגורים בעיר מוגבלות ביותר, וההזדמנות הזמינה ביותר לצמיחה ובניה עירונית חדשה היא דרך קידום מיזמים  של התחדשות עירונית. על פי אגף ההנדסה בעיריית קריית ים, למנהלת החדשה הפועלת בחסות ובשיתוף משרד הבינוי והשיכון הוגדרו מספר יעדים מרכזיים אשר במרכזם  מתחם "ההסתדרות" וכן תכנית לבניית כ 1579 יחידות דיור במתחם "אג"ש" הנמצאת לקראת דיון להפקדה בוועדה המחוזית.

מנתונים של מנהלת ההתחדשות העירונית בקריית ים עולה כי עד כה הושלמו ואוכלסו שלושה מיזמים  במסגרת  תמ"א 38 וכן נמצאים בשלבי בניה מתקדמים עוד כ 7 מיזמים  ו 7 הממתינים לקבלת היתר בניה, אשר יוסיפו לעיר מאות יחידות דיור חדשות.

במהלך הטקס אמר שר הבינוי והשיכון, יואב גלנט "היום קריית ים עולה על המפה, זוהי תחילת הדרך של התחדשות פני העיר ושיקום השכונות בהובלה וההנהגה של ראש העיר, מר דוד אבן צור. בשנת המאה למדינה יחיו כאן כ 15 מיליון איש שיצטרכו מקום לגור בו."

ראש העיר דוד אבן צור הדגיש בדבריו כי המדובר ביוזמה המתכתבת עם החזון אותו הוא מקדם מאז נכנס לתפקידו לקידום ההתחדשות העירונית. "זהו פרויקט שיש לקדם ולהוציא אותו לפועל ללא שום דיחוי ואני שמח שאנחנו יוצאים היום לדרך".

מנחם אדלשטיין, מנכ"ל חברת " צמרות קריית ים התחדשות עירונית" הבונה את פרויקט "שכונת ימים" אמר  "ההתחדשות העירונית מצליחה כיום בעיקר במרכז הארץ וזאת בגלל ההתכנות הכלכלית הגבוהה ליזמי הנדל"ן לעומת הפריפריה. אני מאמין כי ההזדמנויות והפוטנציאל לצד הצורך האמתי בהתחדשות קיים גם במעגלים היותר רחוקים ממרכז הארץ."

צילומים: דוברות עיריית קרית ים

עדי ישראלי:
Related Post