X

שנת 2020: חברת ברימאג – משלשת את הרווח הכולל

החברה מציגה תזרים מזומנים חזק מפעילות שוטפת בשנת 2020 שהסתכם בכ-86 מיליון ש"ח לעומת 4 מיליון ש"ח בשנת 2019

פיני כהן, מנכ"ל החברה, מסר: "אנו מסכמים את שנת 2020 עם תוצאות מצוינות ושיא בכל הפרמטרים התפעוליים כאשר אנו מציגים בשנה זו רווח נקי הגבוה מאי פעם. תוצאות אלה הושגו  בזכות יישום אפקטיבי  של שורת מהלכים משמעותיים לרבות צעדי התייעלות אשר סייעו לנו להציג את התוצאות החזקות על אף אתגרי התקופה וממצבים אותנו היטב גם אל מול האתגרים בהמשך.

פיני כהן מנכל ברימאג צילום אסף לב

מאזן החברה מעיד על איתנות פיננסית חזקה מאוד. בתחילת השנה השקנו את 'מטרו', רשת שיווק קמעונאית עצמאית ואנו שבעי רצון מקצב ההתקדמות בהתאם לתוכנית העבודה ומהעמידה ברמת הציפיות שלנו ברמת ההקמה והתפעול. היום פועלים ברחבי הארץ 10 סניפים ועד סוף השנה הרשת צפויה לכלול  מעל ל-20 חנויות. הרשת צפויה לחזק משמעותית את הזיקה של ברימאג לצרכן הסופי והקשר ליצרנים, תוך הרחבת ערוצי המכירה וחיזוק מותגי החברה ומוצריה ולפי התכניות עתידה בשנים הקרובות להגיע ל-100 חנויות בפריסה ארצית רחבה."

דגשים לתוצאות שנת 2020

  • ההכנסות ממכירות וממתן שירותים בשנת 2020 הסתכמו בכ-506.2 מיליון ש"ח, גידול של כ-6.6% לעומת כ-474.7 מיליון ש"ח בתקופה המקבילה אשתקד. בתחום המוצרים הביתיים חל גידול של כ-30.9 מיליון ש"ח ובתחום המערכות המסחריות חל גידול בסך של כ-0.6 מיליון ש"ח.
  • הרווח הגולמי בשנת 2020 הסתכם לסך של כ-139.2 מיליון ש"ח (כ- 27.5% מהמכירות), גידול של כ-22% לעומת כ- 113.9 מיליון ש"ח (כ-24% מהמכירות) בתקופה המקבילה אשתקד. הגידול נובע מתחום המוצרים הביתיים כאשר עיקרו נובע משינוי בתמהיל המוצרים הנמכרים, התייעלות בהיקפי המלאי שהביאה לירידה בהוצאות האחסנה. בנוסף, החברה ביצעה עליית מחירים סלקטיבית כחלק מהתמודדות עם התפשטות נגיף הקורונה.
  • הוצאות המכירה בשנת 2020 הסתכמו לסך של 62.1 מיליון ש"ח לעומת 64.4 מיליון ש"ח ברבעון המקביל. קיטון בסך של כ-2.3 מיליון ש"ח הנובע בעיקרו מירידה בעלויות שכ"ע בסך של כ-1.8 מיליון ש"ח,  קיטון בעמלות מכירה בסך של כ-0.8 מיליון ש"ח  ומנגד, גידול בהוצאות פרסום וקידום מכירות נטו בסך של כ-0.9 מיליון ש"ח.
  • הוצאות הנהלה בשנת 2020 הסתכמו לסך של כ-25.3 מיליון ש"ח לעומת 26.1 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד.
  • הרווח התפעולי בשנת 2020 הסתכם בכ-52.1 מיליון ש"ח (כ-10.3% מהמכירות) לעומת כ-24.3 מיליון ש"ח (כ-5.1% מהמכירות) בתקופה המקבילה אשתקד. גידול של כ-114%.
  • הוצאות המימון, נטו בשנת 2020 הסתכמו לסך של כ-8.8 מיליון ש"ח לעומת 6.7 מיליון ש"ח בתקופה המקבילה אשתקד. בתקופת הדוח חלה ירידה בהכנסות מעסקאות גידור מטבעיות בסך של 1.8 מיליון ש"ח בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד.
  • הרווח הנקי בשנת 2020 הסתכם בכ-39 לעומת כ-14.6 מיליון ש"ח בתקופה המקבילה. גידול של כ-168% .
  • ההון העצמי של החברה ל-31.12.2020 הסתכם בכ-223.6 מיליון ש"ח לעומת 186.3 מיליון ש"ח ליום 31.12.2019. השינוי בהון העצמי נובע מהרווח הכולל לתקופה בסך של כ-37.3 מיליון ש"ח.
  • תזרים המזומנים שנבע מפעילות שוטפת בשנת 2020 הסתכם לסך של 86 מיליון ש"ח לעומת תזרים מזומנים שנבע מפעילות שוטפת בתקופה המקבילה שהסתכם לסך של כ-4.2 מיליון ש"ח.
  • למותגים DELONGHI, BRAUN, BEKO, KENWOOD ו-LG (אשר מהווים מעל 80% ממחזור הקניות והמכירות של החברה) לא קיים שווי מאזני בספרים.

דגשים לתוצאות הרבעון הרביעי לשנת 2020

  • ההכנסות ממכירות וממתן שירותים ברבעון הרביעי לשנת 2020 גדלו בכ-25% הסתכמו בכ-145.1 מיליון ש"ח, לעומת כ-115.9 מיליון ש"ח בתקופה המקבילה אשתקד.
  • הרווח הגולמי ברבעון הרביעי הסתכם לסך של כ-44.6 מיליון ש"ח (כ- 30.7% מהמכירות), גידול של כ- 59% לעומת כ-28 מיליון ש"ח (כ-24.2% מהמכירות) בתקופה המקבילה אשתקד.
  • הרווח התפעולי ברבעון הסתכם בכ-20.1 מיליון ש"ח (כ-13.8% מהמכירות) לעומת כ-6.3 מיליון ש"ח (כ-5.4% מהמכירות) בתקופה המקבילה אשתקד, גידול של כ- 219%.
  • הוצאות המימון, נטו ברבעון הסתכמו לסך של כ-3.4 מיליון ש"ח לעומת 2 מיליון ש"ח ברבעון המקביל אשתקד.
  • הרווח הנקי ברבעון הסתכם בכ-15.4 מיליון ש"ח לעומת כ-3.9 מיליון ש"ח בתקופה המקבילה אשתקד, גידול של כ-291%.

אודות ברימאג דיגיטל אייג' בע"מ

ברימאג דיגיטל אייג' בע"מ התאגדה בישראל כחברה פרטית בחודש פברואר 1993 ובחודש ספטמבר 2005 החלו להיסחר מניותיה של החברה בבורסה לניירות ערך בתל-אביב בע"מ. הקבוצה עוסקת בשני תחומי פעילות עיקריים: תחום המוצרים הביתיים – במסגרתו עוסקת הקבוצה בייבוא, שיווק והפצה של מכשירי חשמל ואלקטרוניקה ביתיים, מכירת ציוד נלווה ומתן שירותי אחריות ותיקונים למוצרים אלה. ל

קוחותיה העיקריים של הקבוצה בתחום פעילות זה כוללים רשתות וחנויות חשמל, בהן טרקלין חשמל בע"מ, שהיא לקוח עיקרי של הקבוצה; תחום המערכות המסחריות – במסגרתו עוסקת הקבוצה בייבוא, שיווק והפצה של מזגנים וכן  מערכות מסחריות שונות (בעיקר מערכות מיזוג מסחריות) ומתן שירות למוצרים אלו.

דן ליאורי:
Related Post