X

שילוח מחו"ל – איך עושים את זה?

היבואנים הישראלים מקיימים קשרי מסחר עם מדינות רבות בכל רחבי הגלובוס והם רוכשים מהם הרבה מאד סוגים של  סחורות כדי למכור אותה בארץ וגם במדינות נוספות.

Thank you for reading this post, don't forget to subscribe!

הלוגיסטיקה של העברת סחורות לישראל

דרך העבודה של חברות השילוח בישראל כדי לדאוג להגעת כל הסחורה בשלום ארצה, היא באמצעות חברות שילוח בין לאומיות שקיימים ביניהן קשרים של שיתופי פעולה.

בהתאם לאופי הפעילות העסקית של לקוחות חברת השילוח, הם קושרים קשרי עבודה בערים הרלוונטיות במדינות הללו. חברת השילוח בישראל מרכזת את כל המידע ומעבירה אותו לנציגות בחו"ל כדי שהיא תקדם את תהליך שינוע הסחורה לישראל.

שילוח ימי או אווירי

כל לקוח בוחר אם להעביר את הסחורה בדרך אווירית או ימית. קיימים גם סוגי סחורות שלאור גודלן אפשר לשנע אותן רק בדרך הים כמו מכוניות, ציוד מכני הנדסי, מכונות ייעודיות למפעלים ועוד.

השילוח האווירי הוא יקר באופן משמעותי מהשילוח הימי ולכן הוא קריטריון מהותי בבחירת אופציית השילוח. יבואנים שעוסקים בכך לאורך שנים מודעים להבדלים ובהתאם לחשיבותה של הסחורה מחליטים על האפשרות המועדפת על ידם.

איסוף סחורות מהמפעלים בחו"ל

נציגי חברת השילוח בחו"ל, אוספים את הסחורה מהמפעל בחו"ל. אם מדובר בכמה ארגזים בהובלה אווירית, הם יכינו את הניירת הנדרשת ויעבירו אותה למסוף המטענים בנמל התעופה. אם מדובר במשלוח ימי, הארגזים הללו יצורפו בשיטת הקונסולידציה למכולה שיש בה סחורות של כמה לקוחות וזאת כדי להוזיל את העלויות.

כאשר מדובר בתכולה של מכולה שלמה, נציגי החברה בחו"ל, מוודאים שהאריזה תקינה וממלאים את המכולה בשיטת ההעמסה שתגן על כל ארגז או פריט, כך שכל המשלוח יגיע בשלמותו לישראל. עם איסוף הסחורות, מופעל הביטוח כדי להיות ערוכים לכל תרחיש ובמקרה של נזק, יוכלו היבואנים לתבוע את חברת הביטוח ולקבל החזר כספי בהתאם לתנאי הפוליסה.

רילוקיישן לישראל

ישראלים החוזרים ארצה נעזרים אף הם בנציגות בחו"ל. עובדי החברה מסייעים להם לארוז את כל הציוד באריזה מוקפדת ומעמיסים הכול על המכולה. הם מטפלים בכל המסמכים הנדרשים, תשלומי האגרות ומיסי הנמל, כדי שכל התהליך מול נציגי הנמל יתבצע באופן חלק ומסודר.

נציגי השילוח הבין לאומי בחו"ל

חברת השילוח הישראלית מודעת לנקודות על המפה שבהן היא זקוקה לנציגויות וזאת בהתאם לצורת ההתנהלות של הלקוחות שלה. לכן היא קושרת קשרים עסקיים עם חברות שילוח איכותיות שיסייעו לה לבצע את כל ההליך הלוגיסטי, באופן מוצלח מתחילתו במדינה הזרה ועד ההגעה לישראל.

אם מדובר במדינה גדולה כמו ארה"ב, קיימות סוכנויות שילוח הפועלות בערים רבות כמו לדוגמה, ניו יורק, וושינגטון די.סי., לוס אנג'לס, אטלנטה וערים רבות נוספות.

כשלקוח מחליט לייבא סחורה ממדינה שבה אין עדיין נציגות, חברת השילוח הישראלית בוחנת כמה אופציות ובסופו של דבר בוחרת בחברת שילוח בין לאומית בעלת רזומה עשיר, שתוכל לייצג אותה בדרך מקצועית ואמינה.

דן ליאורי:
Related Post