X

שביתת הסגל הזוטר: הסמסטר הראשון עשוי להתבטל

השבוע החמישי של שביתת כ-3,000 מרצים הנמנים על הסגל הזוטר ב-11 מכללות אקדמיות ברחבי הארץ מתחיל ו כ-30,000 סטודנטים כמעט ואינם לומדים במכללות שבהן רוב הלמידה מתבצעת על ידי מה שנקרא "סגל זוטר".

לדברי "כוח לעובדים" ששם מאורגנים המרצים הזוטרים עברו " ארבעה שבועות של עמידה נחושה, סולידרית, למען עתיד ההשכלה הגבוהה בפריפריה ולמען העתיד והאופק התעסוקתי שלנו – המרצים שאינם במינוי במכללות הציבוריות ברחבי הארץ"..

בינתיים פרסמה התאחדות הסטודנטים הארצית מכתב ובו קריאה להתחייבויות של האוצר והור"מ שיקלו על הגעה להסכם תוך השעיית השביתה בכפוף לכמה תנאים, ותוך איום שאם השביתה לא תפסיק, יקראו לסטודנטים להפסיק את התשלום למכללות. לדברי הסטודנטים מהסמסטר הראשון נמצא בסכנת ביטול ואין כל הגיון שהם ישלמו שכר לימוד כאשר אינם לומדים.

המרצים השובתים מבקשים להשוות את שכרם לזה הניתן למרצים זוטרים באוניברסיטאות וכן להבטיח להם תעסוקה קבועה זאת בניגוד למצב כיום שבו הם מפוטרים כל שמונה חודשים ורבים מהם נאלצים לעבוד בכמה מכללות כדי להתפרנס. עמדת האוצר היא שתחילה על המרצים לוותר על תוספות שכר שלברי האוצר הם מקבלים בכמה מכללות לפני שמדברים על הסכם העסקה חדש.

המרצים השובתים מקבלים גילויי תמיכה וסולידריות מסגל בכיר, מסטודנטים, אפילו מקולגות בחו"ל ומאגודת האנתרופולוגים. אלדברי מארגני השביתה "לא קל לשבות זמן רב כל כך. אבל אין לנו ברירה אחרת. כל הניסיונות שלנו להגיע להסכמות טרם השביתה עלו בתוהו, והאוצר הראה שוב ושוב שבלי זה – לא רק שלא יאפשר שיפור בתנאים שלנו, אלא שיפגע בנו עוד ועוד.
אנו מאמינים שבעוד זמן מה נביט אחורה בגאווה על האופן שבו בנינו את הכוח הארצי שלנו, שבתנו וצעדנו צעד חשוב והכרחי לכיוון של עידן הזוטר נגמר".

דן ליאורי:
Related Post