X

שבוע החינוך בעיר חיפה

שבוע החינוך

בשנים האחרונות מקדמת מערכת החינוך בעיר חיפה את תפיסת הייחודיות, אשר מעודדת את מוסדות החינוך (מגני הילדים, בתי הספר היסודיים ועד חטיבות הביניים והתיכוניים)  לבחור יחד עם הקהילה תחום עניין מרכזי המאפשר לתלמידים העשרה והתפתחות.

במהלך השבוע יפתחו עשרות מוסדות חינוך בעיר מגני הילדים ועד בתי הספר התיכוניים את שעריהם ויציגו את המסלולים הייחודיים אותם הם מובילים.

ראש מנהל החינוך אילנה טרוק: הרעיון העומד מאחורי תפיסת הייחודיות הוא להעניק לתלמידים את הכלים הטובים ביותר להתפתח במציאות משתנה. לדברי ראש מנהל חינוך, תרבות ורווחה בעיריית חיפה, אילנה טרוק, מחקרים מצאו ש- 65% מהתלמידים העולים השנה לכיתה א' יעבדו במקצוע שעדיין לא קיים כלל. "המשמעות של תפיסת מציאות חדשה זו היא שיש להשתמש בכלים יצירתיים ובשיטות לימוד מגוונות ושונות, המצוינות החינוכית, הערכית והלימודית לא תגיע משיטה אחת" אומרת טרוק.

ד"ר סער הראל, מנהל מחוז חיפה במשרד החינוך: "מערכת החינוך מקדמת את תפיסת הייחודיות מתוך ההבנה כי כל תלמיד יפגין את יכולותיו בתחום התואם את כישוריו ואליו יש לו משיכה ואמביציה ייחודית, גם ללוקאליות ולמאפייני הקהילה יש מקום בראייה זו ובניית תכניות לימודים, לצד קידום ראיית הפרט אנו מחזקים את החינוך הציבורי ואת התפיסה החברתית – קהילתית המעודדת ראיית האחר"

צילום דוברות עיריית חיפה.

זהבה הופמן:
Related Post