X

רשיון עסק – כל מה שחשוב לדעת טרם פתיחת העסק

מכיוון שיש סוגים רבים של עסקים, אין ממש רשימה אחת מסודרת לכולם בכל הנוגע להליך הוצאת רישוי עסקים. לכן ההליך מתבצע לכל עסק בצורה אינדיבידואלית, כך יוצא למשל ששני עסקים מאותו תחום יתמודדו עם בירוקרטיות שונות למרות שפעילותם זהה.

צריך לקחת בחשבון שהתקנות והדרישות כל כך מסועפות עד כי לא סביר להעלותן על כתב לפי סוג עסק. צו רישוי עסקים מציג טבלה ובה גורמי הרישוי המעורבים בהליך רשיון עסק לכל קטגוריה של עיסוק, למשל: גורם משטרה, משרד הבריאות, מחלקת הנדסה וכו', אך לא יפרט את הדרישות של כל גורם לעסק הספציפי שלך. לכן חשוב שתדעו כיצד לעמוד בתקנות הדרושות ואיך תהליך קבלת רשיון העסק יסייע לכם במניעה של פגיעה בבריאות או בטיחות הציבור.

מדוע רשיון עסק חשוב והכרחי?

הדבר החשוב ביותר שכל בעל עסק קטן או גדול פועל למענו הוא שהעסק יניב רווחים וישגשג. לצד זה אין להקל ראש בהשפעה שיש לעסק על הלקוחות שלו ועל השירות שהוא מעניק וזו בדיוק הסיבה שחשוב להוציא רשיון עסק. צריך להתייחס ללא מעט גורמים, לעמוד בתקנים ולעבוד לפי תקנות וכללים שקשורים לביטחון ובריאות הציבור שמקבל את השירות מהעסק. קרו לא מעט מקרי אסונות כאלה ואחרים במקומות כמו אולמות אירועים או מתחמים שונים המכילים בתוכם כמות גדולה של אנשים. רשיון העסק מכוון ומעניק לכם את הבטחון לכך שאתם פועלים נכון ולפי התקנות. למשל:

  • כמות האנשים המותרת במתחם מסוים והיכולת לפקח על כך.
  • בדיקת חוזק המבנה על כל קומותיו ועמידתו במקרה של עומס באנשים.
  • שריפה או הצפה – התמצאות במרחב בזמן סכנה ע"י בדיקה והכנה של יציאות החירום והתמודדות נכונה למצב חירום.

סוגיות כמו אלה צצות ועולות כל זמן שהעסק פועל ויש להתייחס אליהן בכובד ראש ולהתכונן אליהן במעוד מועד מהסיבה הפשוטה שהטיפול בהן יכול להתבטא בהצלת חיים של ממש. יש לציין במיוחד את עסקי המזון בהם רשיון עסק הינו תנאי הכרחי לפעילות תקינה ושוטפת.

התקנות מחמירות בכל הקשור לתחום המזון ע"י בדיקות תקופתיות של משרד הבריאות ושל המשרד לאיכות הסביבה על מנת למנוע זיהומים שמגיעים ממזון שאינו נשמר בתנאים מתאימים. כל אלה נועדו על מנת לוודא שמקבלי השירות לא יפגעו כתוצאה מהתנהלות לא תקינה של העסק.

לאור כל הנכתב לעיל, מובן כי חשיבות הוצאת רשיון עסק חייבת להיות בראש מעיינכם ויש לטפל בה בכובד ראש. מעבר לכך שתרצו שהעסק שלכם יפעל לטובת הלקוחות שלו מבחינת אמון, שירות ובטיחות, יש להיות עירניים להיבט הפורמלי – במידה והעסק אינו פועל כחוק, או לחלופין מתנהל באופן "פיראטי" משרד התמ"ת רשאי לפעול לסגירתו המיידית ואף למנוע מבעליו לקבל בעתיד רשיון נוסף.

זהבה הופמן:
Related Post