X

רעיון מקורי עבור נוסטלגיה משפחתית

ביישובים הוותיקים ובקיבוצים שפעילים כבר מהקמת המדינה, החלו בשנים האחרונות לבצע פעולות שונות כדי לתעד נוסטלגיה משפחתית. זה התחיל מהרצון לתעד את כל מה שקרה בשנים הראשונות של ההתיישבות כיוון שבכל אחד מהיישובים קרו אין ספור דברים. רבים מהוותיקים כבר הלכו לעולמם ולכן כבר אין מי שיספר ובכל מקום נשאלות שאלות ואין מי שיענה. לכן קו החשיבה הוא לשוחח עם אלו שעוד נותרו וגם עם דור ההמשך ששמע סיפורים לאורך השנים ולהעלות זאת על הכתב, כדי שתמיד אפשר יהיה לעיין במידע הזה ולהבין את כל מה שקרה בעבר.

Thank you for reading this post, don't forget to subscribe!

מהחשיבה בסביבת המגורים, זה עבר לפאן המשפחתי והנכדים שהם היצירתיים שבחבורה, הם אלו שחשבו על הכנה של ספר משפחתי שיהיו בו כל הסיפורים אשר מאפיינים את נושא נוסטלגיה משפחתית של המשפחה שלהם בלבד על כל דורותיה. לנוסטלגיה יש היבטים רבים, זה מתחיל בסיפורים שסבא וסבתא סיפרו שוב ושוב כשהם רצו להתרפק על ילדותם, המשיך בסיפורי הלידות של הילדים, המון תרחישים שקרו בשנים של קום המדינה, הקשיים, המחלות, המכאובים וכל המלחמות שהיו כאן בזו אחר זו.

צילום:freepik
סיפורים יוצאי דופן של נוסטלגיה משפחתית

השאלה היא איך עושים מזה ספר? דור האינטרנט בחן את כל האופציות והגיע למסקנה שהדבר הנכון ביותר הוא לשוחח עם סופר צללים מקצועי שזה תחום עיסוקו. הוא יראיין את דור המייסדים, ישמע ממקור ראשון את המידע ואת הסיפורים וכך יוכל לאגד את כל הנתונים לספר של נוסטלגיה משפחתית.

מסתבר שזהו תהליך שמבצעות משפחות רבות שחושבות בדיוק כמו הנכדים ולאור גילם המופלג של סבא ושל סבתא, חבל על כל יום ויש להתחיל בפרויקט באופן מידי.

הכנת הספר המשפחתי

ההיסטוריה היא ארוכה, לפעמים היא הייתה שמחה ולפעמים עצובה. זו הסיבה שהמבוגרים מקבלים החלטה מה לספר ולפרסם ומה לספר אך לא לפרסם בשלב זה וזאת כדי לא לצער את דור ההמשך, אף על פי שמדובר במידע חשוב ביותר.

על פי ההנחיה של סופר הצללים הם מספרים את הסיפורים של נוסטלגיה משפחתית בזה אחר זה בהתאם לדרגת החשיבות שלהם ולשיוך של כל אחד מהם לתקופה זו או אחרת. כדי להשאיר את החוויה האותנטית, כל השיחות מתועדות ומצולמות. כך הם נפגשים פעם אחר פעם עם סופר הצללים ובכל מפגש הם מוסיפים נדבך ועוד נדבך לספר.

היערכות לקראת ההעברה של הספר לדפוס

בתום ההכנות, סופר הצללים מעביר את הקובץ הממוחשב למחשב, או לחלופין מדפיס אותו וזקני השבט קוראים בשקיקה שורה אחר שורה ולא מאמינים שהם אלו שסיפרו את כל הסיפורים החשובים הללו. הם מעירים הערות, מוסיפים מידע על פי הצורך ולאחר מכן מתבצעות פעולות טכניות כמו עריכה, הגהה, בחירה של כריכה, הוספת תמונות מתקופות שונות והדפסה של הספר.

אחרי המבצע הגדול, כל אחד מהילדים, הנכדים והנינים, מקבל ספר יפהפה שמכיל את כל הסיפורים המסקרנים והמרתקים של נוסטלגיה משפחתית.

זהבה הופמן:
Related Post