X

רמב"ם: הסלולרי של הירוי מנע פציעה קשה יותר

במרכז הרפואי רמב"ם נחנכה אתמול "היחידה לטיפול מוגבר לאשפוז פצועים" של מערך הטראומה – שתהווה יחידת ביניים עבור פצועים שסיימו את הטיפול במחלקת טיפול נמרץ אך עדיין זקוקים לניטור והשגחה אינטנסיבית לפני העברה למחלקה רגילה. בנוסף, היחידה תוכל לקלוט פצועים מחדר הלם שזקוקים גם הם לניטור מוגבר אך לא ברמה של טיפול נמרץ. ביחידה החדשה יש שמונה מיטות עם ניטור וציוד מתקדם.

הסלולר שעצר את הכדור
צילומים: הקריה הרפואית רמב"ם

הפצוע הראשון שהועבר מטיפול נמרץ אל היחידה החדשה הוא גבר בן 37, תושב עמק זבולון אשר נורה ביום שישי האחרון בפלג גופו התחתון. הפצוע, שהובהל אל חדר ההלם ברמב"ם, שם הרופאים הבחינו שמכשיר הטלפון הסלולארי שהיה בכיס המכנס, ספג את אחד הכדורים שכוונו אליו ובכך ניצל מפגיעה חמורה יותר.

מערך הטראומה ברמב"ם מחזיק זה שנים בתואר מערך הטראומה העסוק ביותר בישראל. עד היום, מטופלים במצב קשה ומורכב, שסבלו מפגיעה רב-מערכתית ושהטיפול בהם בחדר ההלם הסתיים, הועברו ליחידה לטיפול נמרץ כללי, מה שיצר עומס על המחלקה, ולו רק בגלל שחולים אלו, עם השיפור במצבם, עדיין זקוקים להשגחה וטיפול אינטנסיבי אולם אינם מתאימים לאשפוז במחלקה רגילה. היחידה תפעל תחת אחריות מנהל מערך הטראומה ד"ר האני באחוס ותנוהל סיעודית ע"י האחות האלה עיסא.

"כבר שנים מדברים על יחידת האשפוז, אני התחייבתי שזה יקרה וכעת אפשר לסמן וי", אמר פרופ' מיקי הלברטל, מנהל רמב"ם, "היחידה החדשה היא עוד הישג ששותפים לו כל המחלקות בבית החולים, הכול בשם המנדט שניתן לנו והוא לטפל בחולים על הצד הטוב ביותר, ביחד".

גילה היימס, מנהלת הסיעוד סיפרה: "עבורי זו סגירת מעגל שכן מערך הטראומה זו היחידה הראשונה שהתחלתי לעבוד בה ברמב"ם וכעת אנחנו ניצבים כאן נרגשים. להיות מרכז הטראומה הגדול ביותר זו עבודת צוות בין הרבה מאד אנשים שתורמים מעצמם כדי שהנפגעים המגיעים לרמב"ם יקבלו את הטיפול הטוב ביותר".

ד"ר האני באחוס, מנהל מערך הטראומה, חתם את הדברים באומרו: "הקמת היחידה תשפר הרבה מאד אספקטים של טיפול במערך הטראומה, אני מאד שמח שהגענו לנקודה הזו ונפתחה היחידה המרשימה הזו. זו ההזדמנות להודות להנהלת בית החולים, להנהלת הסיעוד ולכל השותפים והעוסקים במלאכה להקמת היחידה הזו, דבר שבטוח ירים את מערך הטראומה לרמות יותר גבוהות".

דן ליאורי:
Related Post