X

רמב"ם: הדרכה היברידית להתמודדות עם תלמידים הלוקים באפילפסיה

לקראת פתיחת שנת הלימודים בתחילת ספטמבר, מקדישים אנשי החינוך וההוראה שעות רבות של הכנות והשתלמויות לקראת המפגש עם התלמידים והתלמידות.

זו השנה השנייה בעידן קורונה שבה הצוותים עורכים את השתלמויות הללו באופן היברידי: הדרכה מרחוק והדרכה פרונטלית, מה שמאפשר שילוב גמיש יותר של מומחים באותן ישיבות. בין כל המומחים, נכחה גם אביבה פלדמן-בהגי, מרכזת תחום ההסברה וההדרכה לאפילפסיה לילדים ולנוער בקריה הרפואית רמב"ם.

אביבה פלדמן-בהגי מסבירה לצוותי ההוראה והחינוך על מחלת האפילפסיה
קרדיט: דוברות הקריה הרפואית רמב"ם

בשנים אחרונות אביבה מניפה את דגל ההסברה וההדרכה בקרב עובדי ההוראה באזור הצפון ותלמידיהם, מגיל בית הספר היסודי ועד התיכון, במגוון נושאים הקשורים למחלת האפילפסיה בקרב ילדים ובני נוער. המטרה: לסייע לצוותים להתמודד עם ילד שעלול לעבור התקף אפילפטי במהלך שעות הלימודים, ולנפץ סטיגמות הקשורות במחלה זו, סטיגמות שעלולות להיות הגורם השני שפוגע בילדים הצעירים מצד חבריהם לכיתה.

מבצע ההסברה המדובר, נערך בחסות היחידה לנוירוכירורגיה ילדים בבית החולים "רות" לילדים שברמב"ם, בניהולו של פרופ' מוני בניפלא וכבר הגיע לחשיפה לאלפי מורים, צוותי הוראה ותלמידים ברחבי אזור הצפון ובמרכז.

מבצע ההסברה ההיברידי שהחל בביקור פרונטלי ביישובים כמו דלית אל-כרמל ונתניה יימשך גם לתוך חודשי הסתיו וכולל פעילות מקיפה הן בעברית והן בערבית.

פרופ' מוני בניפלא, מנהל היחידה לנוירוכירורגיה ילדים: "היחידה מקיימת לכל אורך השנה פעילות הסברתית חוצת מגזרים, עדות וגילאים על מנת לעורר את המודעות לקשיים איתם מתמודדים האנשים הלוקים באפילפסיה. פתיחת שנת הלימודים מהווה "בוסטר" הסברתי נוסף בנושא החשוב הזה"

הידעתם? הנה 5 עובדות לא מוכרות על אפילפסיה:

  1. הלשון לא נבלעת בזמן התקף;
  2. ההתקפים הכי נפוצים הם התקפי הניתוק בהם אדם אינו מודע לסביבתו למשך כמה שניות;
  3. אם ההתקף נמשך פחות מ-5 דקות, לא תמיד יש צורך להזמין אמבולנס;
  4. בישראל ישנם חברי כנסת, אנשי עסקים ואומנים החיים לצד האפילפסיה;
  5. הטיפול התרופתי מסייע למנוע את מרבית ההתקפים האפילפטיים בקרב המטופלים;
עדי ישראלי:
Related Post