X

רכב חלוקת מזון שמיכות ותנורים לניצולי שואה הוצת והושמד

הוואן של ניצולי השואה שהוצת1

"אני לא יודע מי האיש, או האנשים הרעים שמציתים רכב שמביא אוכל, שמיכות ותנורים לניצולי שואה נזקקים מידי יום", כך כשדמעות בעיניו נשמע אתמול מנכ"ל עמותת יד עזר שמעון סבג לאחר שרכב ה"וואן" מסוג רנו ,הוצת בסמוך ל"בית החם" של העמותה שם מתגוררים 100 ניצולי שואה.

עמותת "יד עזר לחב"ר מאכלסת במבנים שלה ניצולי שואה רבים ומעניקה בית חם לעשרות נוספים. בנוסף היא דואגת לארוחה חמה, שמיכות, תנורים ולבוש לניצולי שואה שאינם מתגוררים בבית החם של העמותה.

כלי הרכב שהוצת והושמד, שימש מידי יום להעברת ארוחות חמות, מהמטבח של העמותה לבתים של ניצולי שואה ונזקקים ברחבי הצפון. "מידי יום אנחנו מחלקים מאות מנות חמות עד לבית לא רק לניצולים אלא לנזקקים מכל הסוגים" הסביר סבג.

"הרכב הזה משמש אותנו לדברים האלה. בימים האחרונים גם דאגנו להעביר מאות שמיכות ותנורים לניצולי שואה. דאגנו להעביר ביגוד מעילים וכל מה שניצול שואה או סתם אדם זקן וערירי שננטש זקוק לו. הרכב הזה הוא כמו אוויר לנשימה בעמותה. עכשיו אנחנו נאלצים לעשות את העבודה ברכבים פרטיים של מתנדבי העמותה".

רכב הוואן לפני ההצתה

סבג הסביר כי העמותה מתקיימת מתרומות והיא אינה מקבלת אף לא שקל אחד ממוסדות ציבוריים, או מהמדינה. "אנחנו חיים מתרומות של אזרחים. ולכן אנחנו לא משתוללים עם ביטוחים. לרכב חדש כזה עלותו כ-150 אלף שקלים היה ביטוח צד ג' וביטוח חובה. במקרה של הצתה לא נשאר לנו כלום ומכיוון שהביטוח לא מכסה הצתה .אין לנו איך לממן רכישת רכב חדש".

הקב"ט של העמותה, ישראל כהן סיפר כי "המשטרה פתחה בחקירה. לעמותה אין אויבים ואין לה מי שירצה לחבל בעבודת הקודש שלה. השכונה שבה נמצאת קרית החסד של יד עזר לחבר, היא שכונה בעייתית בחיפה אבל אני לא רואה סיבה שמישהו ירצה לפגוע בציוד של העמותה. המשטרה בודקת כל כיוון חקירה אפשרי".

רכב הוואן אחרי ההצתה

אחת מניצולות השואה המתגוררת בבית החם ואף מתנדבת מידי פעם בעמותה סיפרה "אני מנהלת את הרישום של חלוקת הארוחות לבתים של הנזקקים. לא רק ניצולי שואה זוכים לארוחה חמה. יש גם נזקקים אחרים כמו אימהות חד הוריות, ערבים עם קשיים, נכים תושבי השכונה שחלקם מסכנים, לכן מוזר שמישהו יפגע ברכב שמביא להם את האוכל או התנור עד לבית. הרכב הושמד ואנחנו נצטרך לפעול מהר לגיוס תרומות כדי לרכוש רכב חדש".

סבג הבטיח אתמול: "אף פרחח לא ימנע ממני ומהמתנדבים להמשיך לחלק מזון ושמיכות. גם אם צריך ללכת ברגל ולחלק מזון אנחנו נחלק. אנחנו לא ניתן לוונדליזם ולאותם פושעים לפגוע בפעילות שלנו. אנחנו נמשיך בכל הכח. אני לא מבין למי אנחנו מפריעים. אנחנו רק עוזרים למאות משפחות מידי יום. מי שעשה את זה במזיד הוא פושע".

עדי ישראלי:
Related Post