X

ריצוף צף – יתרונות וחסרונות

ריצוף צף יכול להיות בחירה טובה אם אתם משפצים בעצמכם או אם יש לכם תקציב נמוך כדי לשפץ קרקע עם שלל שיפועים, סדקים ובעיות גובה ולא מתחשק לכם להתחיל להחליף את הרצפה בכל הבית או לצאת להרפתקאה יקרה של שיפוץ שידרוש מכם להחליף את הריצוף גם בחלקים נוספים במבנה.

מה זה ריצוף צף?

ריצוף צף הפך להיות פופולארי במיוחד בשנים האחרונות עבור סוגים רבים של חיפויים לרצפה. המונח "ריצוף צף" לא בהכרח מתייחס לחומר של הריצוף, אלא לטכניקה של ההתקנה שניתן להשתמש בה עם מגוון חומרים כולל למינציות, שיש, פרקטים שונים, וריצוף ויניל יוקרתי. באמצעות השיטה הזו, ניתן להשתמש באריחים מופרדים או אריחים שמתחברים זה לזה כדי לייצר שטח אחיד, חלק וישר שנח על גבי ריצוף קיים.

התקנת ריצוף צף די שונה מהדבקה או קיבוע באמצעות מסמרים או מלט עבור קרמיקות ואריחי שיש, שבעבר היו נחשבים לסטנדרט בכל הקשור לחומרי ריצוף.

לאור הקלות והפשטות של ההתקנה שלה, רצפה צפה חוסכת כסף ומאפשרת לתהליך ההתקנה להיות הרבה יותר מהיר, כך שזו הפכה להיות השיטה האהובה ביותר על משפצים עצמאיים שעושים הכל לבד. עם זאת, התקנה טובה ואיכותית של רצפה צפה דורשת בסיס רצפה תחתית טוב ומוכן, ובמקרים מסוימים זה יכול לתת תחושה של רצפה חלולה כשהולכים עליה, מה שפחות נעים ומספק מרצפת עץ או קרמיקה שמחוברת לבסיס המבנה ישירות.

ניתן למצוא מספר יתרונות וחסרונות של ריצוף צף וביניהם:

יתרונות ריצוף צף:

  • חסכון בעלויות
  • ●         קל לתחזוקה ולהחלפת חלקים שבורים או פגומים.
  • התקנה קלה

חסרונות ריצוף צף :

  • השימוש בריצוף צף עלול לפגוע בערך הנכס
  • ריצוף צף יכול להרגיש חלול
  • במקרה של חלקי עץ או פרקט, יכול להיות רועש
  • לא ניתן לעשות לו גימור מחדש.

תחזוקה ותיקון של ריצוף צף

הניקיון והתחזוקה של חומרים שמרכיבים רצפה צפה, תלויי בסוג החומר. לדוגמא, ניקוי למינציה וויניל איכותי ידרוש בדרך כלל רק מעבר עם סמרטוט לח, בעוד ריצוף שעשוי מעץ מעובד יכול להיהרס מניקוי באמצעות מים.

עם זאת, במידה ויש לוח פגום או חלק שנפגע, ההחלפה בדרך כלל תהיה קלה ופשוטה לרצפה צפה מאשר רצפה מודבקת עם חומרי בנין לבסיס המבנה, מאחר ויותר קל להוציא חלק אחד, שניים או שלושה ואין צורך לשבור את כל הריצוף ואז כבר יש צורך בריצוף מחדש של כל החדר.

לסיכום, במידה ואתם עורכים שיפוץ ויש לכם תקציב מוגבל, או במידה ואתם משפצים בעצמכם, כדאי לכם לשקול להשתמש בריצוף צף שיכול לחסוך עלויות, זמן ועבודה וגם להקל מבחינת תחזוקה עתידית. חשוב כמובן להתייעץ עם אנשי מקצוע שמתמחים בתחום בנייה עם רצפות צפות כדי לוודא שכל האיטום, ההדבקה והחיבורים של האריחים או לוחות העץ יבוצעו באופן מושלם כדי למנוע בעיות ותקלות בעתיד.

זהבה הופמן:
Related Post