X

רילוקיישן לישראל מצרפת: נפרדים מהבאגט והקרואסון

פריז, ניס, הריביירה הצרפתית, השאנז אליזה, מגדל אייפל, פרובנס – כל אלו היו חלק מהנוף בשנים האחרונות לחייכם. עכשיו הגיעה השעה לעשות רילוקיישן לישראל מצרפת, וזה הזמן להכיר גם את הזכויות שלכם

את השנים האחרונות העברתם בשליחות בצרפת. התעוררתם מידי בוקר לצלילי שאנסונים צרפתיים, שתיתם יין בוג'ולה משובח, עשיתם טיולים במוזיאונים, נהניתם מאופנת קוטור שהעין לא יודעת ממנה שובע ובעיקר – חייתם באחת המדינות היפות והרומנטיות ביותר שיש לאירפה (ובעצם לעולם כולו) להציע. כעת הגיעה השעה לעשות את הצעד הבא – רילוקיישן לישראל מצרפת.

צילום: freepik

לרוב כשאומרים "רילוקיישן" הכוונה היא למעבר מישראל למדינה אחרת בעולם. אבל כשחושבים על זה לעומק, גם המעבר חזרה ארצה עונה להגדרת ה"רילוקיישן". אחרי הכל המדינה החדשה הייתה עבורכם ועבור בני המשפחה הגרעינית לבית בשנים האחרונות. פתאום אורחות החיים הצרפתיים הופכים למאפיינים אתכם, הנימוס האירופאי דבק בכם וכעת יש לחזור למציאות, למקום שממנו הגעתם לאותה שליחות.

מחכים לכם בבית

כיוון שאתם אזרחים ישראליים ששהו מספר שנים במדינה זרה, כאשר אתם עושים רילוקיישן לישראל מצרפת, יש סיכוי טוב מאוד שאתם זכאים להטבות של תושב חוזר. כיוון שהטבות אלו משתנות במשך הזמן, כדאי מאוד להתייעץ עם מומחה בתחום ולשאול אותו את כל השאלות. ככלל, תושבים חוזרים יכולים ליהנות מסל של הטבות, הכולל בין היתר רכישה של מוצרי חשמל ללא תשלום מכס, קבלת סיוע לסטודנטים, קצבאות חודשיות ועוד.

מעבר לבירור הזכויות המגיעות לכם, חשוב לערוך מיון של הציוד ולהחליט מה אתם לוקחים אתכם חזרה לישראל ומה נשאר מאחור בצרפת. הציוד שנשאר יכול להימכר, להינתן לחברים או מכרים וכמובן להיות מועבר גם לתרומות. רגע לפני שאתם מחליטים להיפטר מחפצים כלשהם, מומלץ לשאול גם את בני המשפחה בישראל אם הם היו מעוניינים לקבל חלק מהדברים. יכול מאוד להיות שעלות הובלה של אותו חפץ תהיה זולה באופן משמעותי מרכישה שלו בישראל, ואז כולם יהיו מרוצים.

רילוקיישן לישראל מצרפת דורש הכנה מוקדמת. כדאי להגיע לישראל, למצוא בית ולארגן אותו גם אם באופן חלקי. בדרך הזו כאשר יתר בני המשפחה יגיעו לישראל הנחיתה שלהם תהיה רכה הרבה יותר. ניתן, כמובן, גם להחליט כי המשפחה נוחתת לתקופת צינון בבית של קרובי משפחה, עד להתאקלמות והסתגלות.

כך או אחרת, את כל המהלכים כדאי לעשות בשקיפות, תוך שיתוף כלל בני המשפחה (כל אחד בהתאם לגילו, כמובן), כדי שכולם ירגישו חלק מהמהלך, ויעלו חששות או דאגות מהעתיד. חששות הם עניין תקין וטבעי ותפקיד ההורים הוא להכיל, לחבק, להרגיע ולטעת בלבו של כל אחד מהילדים שהמשפחה עושה את התהליך יחד, כצוות ולא כבודדים. בדרך הזו מהלך של רילוקיישן לישראל מצרפת ייזכר כחוויה מעצימה, משפחתית ומלאה בריגוש.

דן ליאורי:
Related Post