X

ראש עיריית צפת בפנייה לראש הממשלה: דאג להפעלה מלאה של מכון ההקרנות

ראש עיריית צפת שוקי אוחנה פנה במכתב לראש הממשלה ושר הבריאות בנימין נתניהו בסוגיית פעילות מכון ההקרנות החדש  במרכז הרפואי זיו בצפת.

במהלך שנת 2017 נחנך בקול תרועה רמה מכון הקרנות ראשון מסוגו בצפון הארץ, במרכז הרפואי זיו בצפת. המכון הביא בשורה גדולה לעיר צפת ולכל אזור הצפון שכן עד אז מטופלים נדדו למרכז הארץ על מנת לקבל טיפול כימותרפי.  אך כעת מסתבר כי פעילות המכון הינה חלקית בלבד.

בנימין נתניהו ושוקי אוחנה

ראש עיריית צפת המשמש גם כיו"ר צח"ר  שוקי אוחנה פנה לראש הממשלה ושר הבריאות בנימין נתניהו בסוגיה זו. במכתבו ציין אוחנה: "אין צורך להרחיב במילים בקושי של חולים האונקולוגיים, לנסוע פעמיים בשבוע למרחקים על מנת לקבל טיפול חשוב זה וכן בקושי לעשות נסיעה של למעלה משעתיים לאחר טיפול מסוג זה.  לצערי, נחשפתי לכך שהמכון במרכז הרפואי זיו פועל במהלך החודשים האחרונים במתכונת מצומצמת בלבד וכי חולים רבים חזרו לנדוד למרחקים על מנת לקבל את הטיפול הרפואי שהיו אמורים לקבל במכון החדש במרכז הרפואי זיו".

אוחנה הבהיר כי מדובר בסוגיה נוספת מבין רבות המשאירות את הצפון מאחור בתחום הבריאות: "מדובר בסוגיה נוספת בתחום הבריאות, המרחיבה את הפערים בין המרכז לפריפריה ופוגעת בבריאותם של תושבי הגליל והגולן. מנתונים שקיבלתי עולה כי כיום מכון ההקרנות פועל בכ-50% מהיכולת והתכנון המקורי וכי מקבלים טיפול כ 24 חולים בלבד במקום כ-50, כל ייתר החולים נוסעים לקבל טיפול רפואי ברמב"ם או במרכז הארץ".

בסוף דבריו כתב ראש עיריית צפת שוקי אוחנה:  "אבקש לתקן עוולה זו באופן מידי מתוך דאגה לבריאותם של תושבי הצפון ולחדש את הפעילות של מכון ההקרנות באופן מלא למען תושבי הצפון".

דן ליאורי:
Related Post