X

קרית ים: שכונת מגורים עם רחובות בהן שמות של נשים בלבד

הועדה לקידום מעמד האישה של קריית ים אשר בראשה עומדת ממלאת מקום ראש העיר, עורכת הדין שיראל בר, גיבשה בישיבתה האחרונה בסוף השבוע המלצה להנציח את כל רחובות השכונה החדשה המוקמת בעיר בימים אלה ,בשמותיהן של נשים בלבד.

על פי ההמלצה יוקדשו שמות הרחובות לנשים ישראליות פורצות דרך ומעוררות השראה מכל הזמנים ובכל התחומים. בין השאר הועלה בישיבה שמה של השחקנית והבימאית, בוגרת הקריה, רונית אלקבץ ועוד. במקביל ממליצה הועדה למעמד האישה לראש העיר להנציח את שמה של רונה רמון ז"ל אלמנתו של אילן רמון האסטרונאוט הישראלי הראשון, בשמו של בית הספר שיוקם בשכונה.

קרית ים: הועדה לקידום מעמד האישה

לדברי יושבת ראש הוועדה, עו"ד שיראל בר,  המדובר בהמלצה ראשונה ותקדימית מסוגה אשר נועדה גם להעצים נשים וגם להבליט פעילות והישגים אשר לא זכו עד כה לחשיפה ולהבלטה הראויה להן."אין ספק כי אימוץ ההחלטה על ידי ראש העיר ומועצת העיר ויישומה בידי ועדת השמות והטקסים היא צעד חשוב  לקידום מעמד האשה במדינה בכלל ובקריית ים בפרט" אמרה עו"ד בר.

ההמלצה זכתה לברכתו של ראש העיר והוצגה בישיבת מועצת העיר לשם העברתה לאישור ועדת השמות והטקסים.

ראש העיר דוד אבן צור ברך על היוזמה והדגיש כי בקריית ים בכלל ובעירייה בפרט רוכשים כבוד רב לנשים ולראייה מרבית עובדי העירייה הן נשים ובכלל זה נושאי תפקידים בכירים, בהם מנהלת אגף משאבי אנוש, מנהלת אגף החינוך, מנהלת אגף הרכש ועוד רבות רבות. "אני בטוח שוועדת השמות והטקסים תאמץ את ההמלצה ושכונת "גלי ים" תהיה השכונה הראשונה בישראל שכל רחובותיה מוקדשים לנשים ופועלן."

זהבה הופמן:
Related Post