X

קרית ים: פרויקט "גם אני יכול"

באשכול פיס של קריית ים ארח השבוע את התחרות האזורית "גם אני יכול" תשע"ט, תכנית של אשכולות פיס. נבחרת קריית ים שהשתתפה בתחרות מורכבת מתלמידים מחט"ב רודמן ומחט"ב רבין אשר הציגו 4 עבודות.

* "מגן גשם" –מוצר שנועד להגן על אדם עם מוגבלות פיזית מפני הירטבות בגשם בזמן שהוא מכניס את כיסא הגלגלים שלו לתא המטען במכונית.

המוצר הותאם לצרכיו של מר עודד דלסוז (גיסה של מנהלת חט"ב רבין הגב' חדווה רון) שכתוצאה מתאונת דרכים איבד את יכולתו לנוע באופן חופשי על רגליו. הוא נעזר בכיסא גלגלים ובקביים. הביטוח הלאומי אישר לו התקנה של מנוף חצי אוטומטי בתא המטען של מכוניתו להעלאת כיסא הגלגלים לתוכו. בשל היות המנוף חצי אוטומטי, משך הזמן עד לסיום העלאת הכיסא לרכב הוא ארוך. בימים גשומים, עודד אינו יכול להתגונן מפני הירטבות בזמן הטענת הכיסא ברכבו. המוצר "מגן גשם" מהווה סוכך שאותו פורש עודד בקלות עם פתיחת דלת תא המטען ואז הוא ניצב מתחתיו בזמן הפעלת המנוף והעלאת הכיסא לרכב. התלמידים שהגישו עבודה זו: אמיר יפת, הילה בן שבת, קיריל מדבדב ויניב מושיילוב.

קבוצת תק"ל

* "תק"ל" – תפס קב לעגלת סופרמרקט –  מוצר שנועד לאפשר לאדם המתנייד באמצעות קביים לקחת מוצרים כרצונו ממדפי הסופרמרקט באופן עצמאי.

המוצר מיועד לחן, חניכה במכינת כנפים של עמותת "כיוונים" המכשירה את חניכיה לחיים עצמאיים בקהילה, שמתניידת בעזרת קביים ובסופרמרקט נאלצת להיעזר במלווה שמעבירה מוצרים לפי בקשתה מהמדפים אל תוך העגלה. התק"ל הוא תפס שמותאם לקביים של חן ומחובר אליהם באופן קבוע. התפס מותאם לתלייה פשוטה על עגלת הסופרמרקט כך שניתן לנתק את הקביים בקלות מהעגלה לצורך התניידות בעזרתם. התלמידים שהגישו עבודה זו: אושרי שם טוב, ליאל יוסופוב, מיטל שמאייב וענבר קוטלר.

* "עמ"ל" – עלייה מהירה לרכבת – מוצר שנועד לשפר את נגישות רכבת ישראל.

* "גמ"ל" – גשר מתקפל לרכבת – מוצר שנועד לשפר את נגישות רכבת ישראל.

בשתי העבודות, עמ"ל וגמ"ל, פיתחו התלמידים שני אבי טיפוס ייחודים שנועדו להתפתח למוצרים שמאפשר לנכים שמתניידים על כיסאות גלגלים לעלות לרכבת במהירות ובנוחות. יותר נוסעים שזקוקים למתקן מסייע יספיקו לעלות ולרדת מהרכבת בזמן הקצר בו חונה הרכבת בכל תחנה. העמ"ל והגמ"ל נבדלים במבנה ובאופן הפעולה. לכל אחד מהם יתרון משלו.

בתחרות הציגה כל קבוצה את עבודתה בפני חבר שופטים. הצגת כל העבודות הייתה איכותית, ניכרה המעורבות של כל תלמיד בעבודה, ניכרו ידע, הבנה ויצירתיות. כל התלמידים תיארו באופן מרגש מאד את הרגשות, התובנות והערכים, שהעבודה עם אנשים עם מוגבלויות ולמענם, עוררה ובנתה אצלם.

דן ליאורי:
Related Post