X

קרית ים: ניצולי שואה ביקשו לחדש את פעילות הפילטיס וציינו את יום הוטרנים

כחלק מהחזרה לשגרה לאחר משבר הקורונה מנסים גם ביחידה לטיפול וסיוע לנפגעי השואה להחזיר את הטיפול באוכלוסייה זו לשגרה במגבלות ההנחיות החדשות

מתברר כי אף על פי שכל עובדי מועדון "קפה בריטניה" לניצולי שואה בקריית ים הוצאו לחל"ת או לחופשה כפויה במהלך המשבר, הם המשיכו לתת מענה רחב ומקיף לניצולי השואה מתוך הבנה שזו אוכלוסייה רגישה וכי אי אפשר להעלם פתאום בלי לתת מענה וסיוע חליפי בתקופה מאתגרת זו.

לאחר תקופה מאתגרת וארוכה יחסית שבה נעשה כל מאמץ לייצר שיגרה חדשה חוזרים בימים אלה מתנדבי היחידה להפעיל חלק מהשירותים שניתנו לשורדי השואה גם לפני המשבר. בדרך זו  לדוגמה בודקים דרכים לחדש  פעילויות כושר שונות ובהם בין השאר פעילות פילאטיס במקומות פתוחים עם שמירת מרחק וחבישת מסכה שנחשבת מבוקשת ביותר.

טקס וטרנים

בתקופת המשבר  ערכו המתנדבים סיורים בתים של ניצולי שואה בעיר וביום השואה הגיעו חיילי מג"ב   לבתי הניצולים   כדי להצדיע להם ולחבק אותם מרחוק. הם קיימו מאות שיחות ZOOM אונליין באופן קבוע עם ניצולי שואה חברי המועדון. דאגו לשלוח להם סרטונים ופעיליות לאימון עצמי בבית וכן מידע שימושי של פעילויות פנאי ועדכון בהנחיות חדשות של משרד הבריאות.

המתנדבים סיוע לניצולי השואה בעיר בכל הקשור לרכישת תרופות והצטיידות מהסופר חילקו  חבילות מזון תרומת הקרן לרווחת נפגעי השואה ועוד. דגש מיוחד שמו המתדבים על שיחות טלפוניות קבועות עם כל הניצולים החברים ב"קפה בריטניה" אחת לשבוע במטרה להפיג את החרדה ואת הבדידות, ולבדוק האם הם זקוקים למשהו. ראש העיר דוד אבן צור אשר קיבל לידיו  השבוע את סיכום של הפעילות מידי תומר בלחסן רכז הטיפול בשורדי השואה בעיר, שיבח את הפעילות ואת המתנדבים ואמר כי המדובר בעבודת קודש של ממש.

בטקס מקוון ומרגש ציינה קריית ים בסוף השבוע את יום הזיכרון השנתי לניצחון על הנאצים. השנה לראשונה מזה עשרות שנים התקיים הטקס באנדרטה העירונית ללא קהל.

בטקס השתתפו לצד ראש העיר דוד אבן צור וסגניו גם הקונסול הראשי של רוסיה בחיפה איגור פופוב ונספח התרבות בשגרירות רוסיה בישראל דניס פחרמצ'וק אשר הניחו זרים באנדרטה ביחד עם נציגים של הלוחמים הוותיקים בנאצים המתגוררים בקריית ים. בדבריו בעצרת המקוונת אמר אבן צור לוותיקי המלחמה – "במלחמה ההיא לחמתם לא רק על חייכם, אלא גם על עתידם של הדורות הבאים, למען הילדים והנכדים שלכם.
היום, במלחמה נגד הקורונה, מגוייסים כולנו כדי להיאבק ולהילחם על חייכם ואנחנו מבטיחים לעשות ככל יכולתנו כדי לשמור על בריאותכם ושלומכם ." הטקס שודר באמצעות דף הפייסבוק של העירייה וזכה לתגובות חמות, השנה הוקדם הטקס ביומיים משום שהתאריך המקורי חל בשבת.

עדי ישראלי:
Related Post