X

קרית ים: מנפיקים "תו תושב" לשלוש שנים

היענות גורפת ומרשימה של תושבי קריית ים לקבלת תו תושב עירוני נרשמה בשבועות האחרונים מאז החלה ההרשמה  לקבלת התו החדש.

כזכור אישרה מועצת העיר את החלת   חוק העזר לחניה בתשלום בשורה של מתחמים ברחבי העיר שבהם התעוררה בעיית חניה קשה. בין השאר המדובר באזור החניונים בחוף הים, במרכז העיר, אזור מרכז "ניצן" ובמספר רחובות צרים בשכונות השונות.

מבדיקה שערכה העירייה התברר כי בשל העובדה שקריית ים נותרה העיר היחידה באזור שאינה גובה תשלום בעד חניה, הפכו רחובות רבים בעיר למגרש החניה של כל הקריות ותושבים רבים מהקריות הסמוכות נהגו להשאיר ברחובותיה את מכוניותיהם למשך שעות וימים.

חלוקת תו תושב

מצב זה הביא למצוקת חניה קשה אשר עשויה להיפתר עתה בעקבות חוקי העזר החדשים. במסגרת החוק החדש מבטיחה העירייה לתושבי העיר בלבד חניה חינם וללא הגבלה בחופי הים, בכל רחבי העיר ושעתיים חניה חינם במרכז העיר.

לדברי העירייה כבר עתה, פחות מחודש מאז נכנס החוק לתוקפו כבר השתפר המצב במרכז העיר ללא היכר וכיום ניתן למצוא חניה במרכז העיר כמעט בכל רגע נתון. במקביל לתהליך רישום התושבים לקבלת תו תושב מנהלת העירייה מגעים מול משרד הפנים כדי להסדיר פטור מתשלום לגמלאים וכן הנחות לסטודנטים ולבעלי עסקים.

ראש העיר דוד אבן צור אמר השבוע כי חוקי החניה החדשים עושים צדק עם תושבי העיר והם מבטיחים לתושבי קריית ים עדיפות בכל נושא החניה הן במרכז העיר והן בחופי הים. "לא ייתכן שנקים מגרשי חניה בכספי תושבי העיר ומי שייהנה מהם בחינם יהיו תושבים מבחוץ" אמר ראש העיר, הוא גם שיבח את תושבי העיר אשר מרביתם קיבלו בהבנה ובקורת רוח את החוקים החדשים. "אף אחד לא אוהב לשלם מיסים ולכן עמדתי על כך שתושבי קריית ים ייהנו מפטור כמעט מלא מתשלום עבור חניה".

כדי להקל ולזרז את הליך ההרשמה מפעילה העירייה שירות הרשמה מקוון ופשוט באמצעות הסלולר ובאתר האינטרנט של העירייה וכן עמדות מאוישות באגף הארנונה של העירייה. תו התושב של קריית ים הוא בתוקף לשלוש שנים ועובדה זו מקלה אף היא על התושבים.

בשלב זה מסתפקים פקחי העירייה במתן דוחות אזהרה בלבד לנהגים החונים בניגוד לחוק ואולם מהחודש הבא תחל האכיפה במלואה.

דן ליאורי:
Related Post