X

קרית ים: טקס האזכרה השנתי לזכר חללי הרכבת במלחמת לבנון השנייה

"גם בחלוף יותר משתיים עשרה שנה מאז המלחמה, מוסיפים קולות המלחמה להדהד מסביב ולאיים על כולנו. בדרום אנו רואים את שדותנו עולים באש השנאה של החמאס ובצפון אנחנו עדים לעוד ועוד ניסיונות ואיומים של איראן והחיזבאללה לשוב ולנסות להשמיד ולהפר את החיים פה."

Thank you for reading this post, don't forget to subscribe!

בדברים אלה ספד ראש העיר דוד אבן צור לשמונת חללי אסון הרכבת במלחמת לבנון השנייה בטקס ההנצחה השנתי שהתקיים בסוף השבוע.

הטקס  השנתי  התקיים באנדרטה לזכר הנופלים שהוקמה במרכז קריית ים והשתתפו בו בני המשפחות, שר התחבורה ישראל כץ וראשי רכבת ישראל בהם המנכ"ל שחר איילון.

שמונת ההרוגים נפגעו מטיל שנפל במוסך הרכבת בחיפה ביום הראשון של המלחמה.  שר התחבורה   והמודיעין,   ישראל כץ, אמר בדבריו: ״זיכרון הנופלים מהווה נר לרגלינו המזכיר לנו מדי יום את חוסנו של העם היהודי אל מול אויבנו". הוא הדגיש בדבריו כי הודות לנחישות המשפחות ובסיוע משרדו זכו הנופלים ובני המשפחות להכרה ממלכתית בנפילת יקיריהם.

"עובדי רכבת ישראל אמנם לא לבשו מדים בעת נפילתם, אך היו מגויסים למאמץ הלאומי לשמירה על שגרת החיים תחת אש ובמסגרת זו הם קיפחו את חייהם בטרם עת." אמר השר.

מנכ״ל רכבת ישראל, שחר איילון, אמר בטקס כי: ״רכבת ישראל זקפה את קומתה כאשר עובדיה היו האזרחים הראשונים לקבל את אות המערכה על המחיר ששילמו במלחמה. הוא גם הגדיש את נכונותה והשקעתה של העירייה לאורך כל השנה בטיפוח האנדרטה לזכר הנופלים והנצחת מורשתם.

צילום: דוברות עיריית קרית ים

עדי ישראלי:
Related Post