X

קרית ים: חט"ב "רבין" הצטרפה למיזם להגברת המודעות להנגשה

בתחילת השבוע התקיים, בחטיבת הביניים רבין בקריית ים יום פעילות מרוכז של   של מתנדבי נגישות ישראל צפון-אשר מטרתו  הגברת המודעות לנושאי הנגישות וקבלת השונה בקרב התלמידים והמורים.

בפעילות, תחת הסיסמה "עד שלא תחווה לא תבין…", התנסו התלמידים בשימוש בכיסאות גלגלים במסלול מכשולים, מילוי מטלות עם עיניים מכוסות או אוזניים אטומות, והכרת עולמם של לקויי הלמידה ואנשים על הרצף התקשורתי – כל זאת תוך מפגש עם סיפוריהם האישיים של אנשים עם מוגבלויות תואמות.

במסגרת יום הפעילות בהדרכתם של  מתנדבי נ.י.צ. בראשותם של ד"ר רויטל שורץ-סבירסקי וגיורא לב התקיימה לצוות בית הספר ארוחת נגישות במהלכה חוו המורים  אכילה תוך התמודדות עם אחת משלוש המוגבלויות – ראייה, פיזית ושמיעה ואף הם האזינו לסיפוריהם האישיים של מתנדבי נ.י.צ. עם מוגבלות תואמת.

יום הפעילות הייחודי הייחודית היה חלק ממיזם "תיקון עולם", המשותף לעמותת נגישות ישראל ולכפר הנוער המיוחד "עלי נגב – אחוזת ערן" על שמו של ערן אלמוג ז"ל. בתום יום הפעילות סיפרו המשתתפים כי זו היתה התנסות מדהימה   ומנהלת החטיבה חדווה רון  סיכמה ואמרה כי אין לה ספק שהמייזם בדרכו  המיוחדת   יוצר אכן  תיקון עולם.

עדי ישראלי:
Related Post