X

קרית ים: בטקס מרשים נחנך הפארק ע"ש דונלד טראמפ

אלפים מתושבי קריית ים והקריות השכנות הגיעו ביום חמישי האחרון לטקס החגיגי של חנוכת פארק טראמפ בקריית ים.

כזכור הודיע ראש העיר דוד אבן צור בתחילת חודש דצמבר מיד לאחר שהודיע נשיא ארצות הברית על העברת שגרירות ארצו לירושלים, כי החליט לקרא לפארק הענק המוקם במרכז העיר על שמו של הנשיא האמריקני. ההצעה הגיע למועצת העיר ואושרה שם פה אחד.

בפארק הייחודי שהוא גם אקולוגי וגם מונגש לבעלי צרכים מיוחדים השקיעה העירייה קרוב ל 4 מיליון שקלים והוא מתפרש על פני שטח של שלושה דונמים. הפארק החדש הפך להיות חלק ממתחם הספרייה העירונית ופארק המדע הוותיק אשר ביחד מתפרשים על שטח של יותר מ 7 דונמים בהם פלנטריום אושינריום ואצטדיון אתלטיקה.

בחודשים האחרונים פעלו צוותים רבים בעבודה מסביב לשעון ביום ובלילה כדי להשלים את הקמת הפארק ולעמוד בלוח הזמנים שקבע ראש העיר עד האביב הנוכחי כך שישרת את ילדי העיר ובני הנוער כבר בחופשת הקיץ הקרובה.

בפארק מתקנים המתאימים לבני גיל שונים החל מילדי גן , תלמידי בתי ספר ובני נוער. חלק מהמתקנים הם אתגריים וחלקם אורקוליים. בחלק מהם ניתן לעשות שימוש גם באמצעות כיסא גלגלים ויש בהם גם אמצעי הנגשה לעיוורים. פינות המשחק מוצללות ומסביבו גינון ברמה גבוהה.

בחודשים הקרובים עתיד לקום במקום גם בית קפה אשר ישרת את הורי הילדים המגיעים למקום וזאת לצד מגרש חניה רחב ידיים כך שהמקום יהפוך למרכז בילוי עירוני ואזורי.

לטקס הפתיחה שהתקיים בסוף השבוע הגיע השר לפיתוח אזורי, צחי הנגבי אשר אמר כי החלטתו של ראש העיר לקרא למקום על שם נשיא ארצות הברית היא החלטה נכונה המעידה על  הערבות ההדדית שיש בין שתי המדינות. נציג שגרירות ארצות הברית הקונסול טרי דיודסון הביע התפעלות מהפארק והבטיח כי אין לו ספק שנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ יבוא אף הוא לבקר במקום בביקורו הבא בישראל.

ראש העיר דוד אבן צור הודה לתושבים הרבים שבאו לחגיגה ואמר " שום דבר מכל מה שקרה כאן הוא  לא מובן מאליו ולא קרה במקרה, אלא רק בזכות הרוח של כולנו שידעה תמיד להגשים חלומות וזה מה שאנחנו עושים פה כל הזמן".

שגריר ארצות הברית בישראל, דיויד פרידמן, צייץ בטוויטר ברכה אישית לרגל פתיחת המקום והבטיח לראש העיר כי יגיע בעצמו לביקור במקום בעשרה ביולי מיד לאחר יום העצמאות האמריקני.

מיד בתום הטקס והסרת הלוט מהשלט ובו שמו של הפארק התקיים ערב הצדעה מיוחד לציון 70 שניה לישראל ו 77 שנה לקריה. את האירוע הנחה המגיש יגאל רביד אשר אמר לקהל כי המדובר בטקס שלא היה מבייש גם את טקס המשואות בהר הרצל וגם את טקס האירוויזיון. בשיא הערב הוקרנו בפני הקהל ברכות מצולמות ששיגרו לאירוע ראש הממשלה בנימין נתניהו, נשיא המדינה רובי רבלין וכן הוקראה ברכה  אישית ששיגר נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לראש העיר דוד אבן צור.

הפארק החדש ירושת במצלמות אינטרנט אשר יהיו פתוחות לקהל הרחב כך שהציבור יוכל לעקוב אחר הנעשה במקום   ולדווח במקרה חריגים לעירייה או למשטרה.  במקום חל איסור חמור על רכיבה על אופניים השלכת פסולת או הדלקת אש מכל סוג כולל סיגריות. במטרה לשמור על המקום נערכים  בעירייה   לאכיפה מוגברת ובהטלת קנסות כבדים על העבריינים.

צילומים: דוברות עיריית קרית ים

עדי ישראלי:
Related Post