X

קריית ים יוצאת למאבק ציבורי נגד סירובה של רפא״ל לשלם ארנונה

ראש עיריית קריית ים, דוד אבן צור, החליט לצאת למאבק  ציבורי ישיר ובלתי מתפשר כנגד רפא"ל המסרבת לאפשר לעירייה למדוד את היקף השטחים הבנויים שבתחומה ומתחמקת בדרך זו מתשלומי ארנונה תוך כדי פגיעה קשה בעיר ובתושביה וגרימת  נזקים כלכליים אדירים להתפתחות העיר.

בעירייה מדגישים כי שומת הארנונה שבה מחויבת רפאל , מוערכת בעשרות מיליוני שקלים בשנה ואולם החברה מתכחשת    לחוב ומתחמקת מתשלום בניגוד לחוק.

כזכור ,קבעה וועדת הגבולות שהקים משרד הפנים כבר לפני שנה, כי כל שטחי רפאל, המוערכים בכ- 6500 דונם (כמעט פי שניים משטחה של קריית ים !!) , ישויכו  לקריית ים והחברה תידרש לשלם לעירייה ארנונה בהתאם.

אלא שמאז ההחלטה, מסרבת רפאל לאפשר למודדים מטעם העירייה להגיע לשטח המפעל ולבצע מדידות בטענה שהמדובר “בשטח ביטחוני” . במקביל מודה רפא”ל  בשטחים בנויים בהיקף של כשליש בלבד מהשטח  הידוע   כשטח בנוי בתחומה.

אם לא די בזאת הרי שרפאל תובעת מהעירייה “החזר״  של תשלומי עבר שונים אשר אינם קשורים לארנונה ומקזזת תשלומים אלה בבריונות, באופן חד צדדי ובניגוד לחוק וללא תאום עם העירייה.

כתוצאה ישירה ממצב זה מתעכב אישור תקציב העירייה בידי משרד הפנים, עובדה אשר עלולה לסכן את עתידה ואולי אף להביא לקריסתה של הרשות המקומית. .

"לא יתכן שמפעל ביטחוני חשוב ככל שיהיה, השומר על מדינת ישראל ומתהדר בכך שהמציא את "כיפת ברזל" המגן על תושבי המדינה – יביא באותה נשימה,  לפגיעה כלכלית אנושה ברשויות ובקהילות  הגובלות איתו" אמר ראש העיר דוד אבן צור.

בישיבת מועצת העיר שתתקיים ביום רביעי השבוע, מתכוון ראש העיר להציג בפני חברי מועצת העיר ונציגי הרשויות הגובלות עם רפאל והזכאיות ליהנות מהארנונה של רפאל, את עיקרי תוכנית המאבק הציבורי שהוא מתכנן לצאת אליו בימים ובשבועות הקרובים.

לדברי ראש העיר , למרות חשיבותו של רפאל הרי שמיקומה בלב ליבו של אחד המקומות הצפופים ביותר בצפון המדינה מסכן את התושבים מבחינה אסטרטגית ודליפת הגז שארעה רק בסוף השבוע האחרון , ממחישה בצורה ברורה סכנה זו.

הוא קרא לממשלת ישראל ושריה להורות לרפאל לשלם את חובה באופן מידי  ובמקביל לפעול להוצאת כל ריכוזי האמל"ח המסוכנים מתחום המפעל ולהעבירם לשטחים מרוחקים ובלתי מיושבים ולהשאיר במקום רק את מחלקות המחקר והפיתוח של המפעל.

״רפא״ל עושה באזור כרצונה, היא מגבילה את הבניה לגובה בעיר, מגבילה התפתחות, שולטת על חלק נרחב מחופי הים של העיר, גורמת לפיצוצים וחרדות בקרב התושבים ובמקביל נוקטת בבריונות ונמנעת מלשלם ארנונה כחוק. רפאל צריכה להבין כי מדינת ישראל התבגרה וכי אין עוד עליונות פטרונית של ענייני הביטחון על תושבי המדינה״ אומר ראש העיר.

עדי ישראלי:
Related Post