משום מה, כשאנשים חושבים על קידום אתרים בינלאומי, הם חושבים שהתהליך מתמקד בהשקת אתרים עם תוכן מתורגם, וזהו. האמת היא שיש בתהליך זה הרבה מעבר לתרגום.
יש כמה החלטות חשובות שתצטרכו לקבל כשאתם מגישים את האתר שלכם לקהל בינלאומי. קביעת מבנה האתר היא המפתח, אבל יש לזכור כמה שיטות עבודה מומלצות, במיוחד אם התוכן שלכם מתפרסם בשפה אחרת.
מאמר זה מסביר למה חשוב לקדם אתר לקהל זר, איך גוגל מפרשת מבנה אתר בשפה זרה, ואיך למנף את האתר שלכם בהצלחה כדי לעקוף את המתחרים.
מה זה קידום אתרים בינלאומי?
קידום אתרים בינלאומי הוא תהליך האופטימיזציה של אתר לשם הפעלת תנועה אורגנית, בהתאמה למספר אזורים בעולם, או בשפות שונות. אם למשל, יש לכם חברת קייטרינג בארץ, ואתם רוצים להתחיל לשווק לקהל דובר אנגלית וצרפתית, אתם מבצעים קידום אתרים רב לשוני.
אם אתם משווקים את חברת הקייטרינג שלכם לקהל בארצות הברית, קנדה, אנגליה ואוסטרליה, אתם מבצעים קידום אתרים, לקהל רב אזורי. אפשר לשלב קידום אתרים רב לשוני ורב אזורי. לדוגמא, אפשר לספק שירותי קייטרינג לקהל בקנדה, באנגלית וצרפתית, לצרפתים בצרפת ולקהל דובר צרפתית באזור פלנדריה בבלגיה.
חשוב לזכור כל הזמן את המטרה הראשית של קידום אתרים
לפני שנמשיך, בואו ניזכר רגע מה המטרה הסופית של קידום אתרים: הפעלת תנועה אורגנית שיש בה פוטנציאל גבוה להמרה.
וזה חשוב, מכיוון שזו הסיבה לרווחים הגבוהים שמגיעים עם התנהלות נכונה ומקצועית של תהליך קידום אתרים בינלאומי. אז אם אתם רוצים נתח נכבד מהרווחים האלה, המשיכו לקרוא!
למה כדאי לבצע קידום אתרים בינלאומי?
זוהי שיטה נהדרת להגדלת עסקים, כי באינטרנט גבולות אינם חשובים. כל אדם שרוצה לפקח על האתר שלו ולאתר שינויים ובעיות SEO בדף בזמן אמת, יכול לשכור את שירותי המומחים בתחום, ולהגדיל את העסק באמצעות חשיפה לקהל זר.
מבחינת המומחים, קידום אתרים בינלאומי אינו מובן מאליו. כפי שרבים יודעים, ענף ה-SEO תחרותי ביותר, אבל בזכות אסטרטגיית קידום מקצועית, ניתן להשיג במהירות נתח שוק על ידי התמקדות בשווקים שהמתחרים אולי אינם מתמקדים בהם.
אם האינטואיציה שלכם אומרת לכם שיש לכם קהל בחו"ל, תקשיבו לה
נניח שאתם מוכרים אופניים וחלקי אופניים ברשת. מכיוון שאתם חברה ישראלית, אתם משווקים רק לקהל הישראלי. אבל עד מהרה אתם מגלים את הפוטנציאל העצום בשיווק לחו"ל, ולכן אתם מקימים אתר שמתמקד בשווקים דוברי אנגלית. תנועה אורגנית מתחילה להיכנס מארצות הברית, אנגליה ואפילו אוסטרליה.
גיליתם את ההזדמנות. התחלתם בהשקעה נמוכה יחסית, והאינטואיציה שלכם צדקה: יש ביקוש עצום למוצרים ולשירותים שלכם. הייתה לכם השאיפה וקיבלתם סיוע מקצועי של מומחי קידום אתרים, והגדלתם את העסק שלכם.
אז כן. אנחנו מדברים על הרבה יותר מסתם תרגום תוכן
עכשיו הגיע הזמן לפרוץ בועה אחת: קידום אתרים בינלאומי הוא הרבה יותר מסתם תרגום תוכן. חשוב לזכור שקידום אתרים עוסק בהנעת תנועה אורגנית שיכולה להמיר. אתם מבצעים את התהליך על מנת להרוויח כסף, אז אתם צריכים להבטיח שקהל היעד שלכם ירגיש בבית כשהוא מגיע לאתר שלכם, כי אתם רוצים שהם יתעניינו במה שיש לכם להציע עד שיבצעו רכישות.
קידום אתרים בינלאומי פירושו שילוב בין ביצוע קידום אתרים רגיל, תוך שיקוף הבדלים תרבותיים. על מנת לבצע את התהליך היטב, עליכם להתמקם ולא רק לתרגם. עליכם לאפשר לקהל היעד שלכם לבצע רכישות במטבעות ובשפה שלהם, ולהתייחס אליהם בדרך הנכונה, בהקשר התרבותי שלהם.
התקשורת צריכה להיות ברורה ונגישה
אם אתם מוכרים מוצרים פיזיים, כמו נעליים למשל, כדאי שתחשבו על מערכות המדידה השונות. אם אתם מפרטים תאריכים ושעות, השתמשו בפורמט הנכון באזור שלהם. אם יש להם שאלות, תקשרו איתם בשפה שלהם. בהתאם לאזור בו בחרתם לקדם את האתר שלכם, והקהל שאתם משרתים, חשוב שמומחי קידום אתרים יהיו לצידכם כדי לוודא שהתהליך מתבצע נכון.
קידום אתרים בינלאומי מציע לקהל היעד שלכם חוויה נעימה באתר שלכם. כדי להצליח בתהליך, עליכם להזדהות היטב עם הקהל, ולהכיר אותו היטב. אם תגרמו להם להרגיש בבית, הם ישתפו פעולה עם ההצעות שלכם.
איך גוגל קובעת את קהל היעד שלכם?
בעולם אידיאלי, גוגל תמיד תדרג את האתר שלכם לקהל היעד שלכם. למרבה הצער, אנחנו לא חיים בעולם אידיאלי, וגוגל זקוקה לרמזים לגבי הקהל שאליו אתם פונים. כדי להבין טוב יותר את הנקודה הזאת, חשוב לעבור על הרמזים הנפוצים והמשמעותיים ביותר:
ניתוח תוכן. באיזו שפה האתר שלכם כתוב? האם אתם מודעים להבדלים בין אנגלית בריטית לבין אנגלית אמריקאית?
רמזים לדומיין. גוגל צריכה להבין לאיזו ארץ אתם ממקדים את הפעולות של קידום אתרים בינלאומי שאתם מבצעים.
פרופיל קישור אחורי. מאיפה בעיקר מגיעים מקורות הקישורים האחוריים שלכם? אם, למשל, אתם משיגים את מרבית הקישורים האחוריים שלכם מדומיינים עם תוכן בגרמנית, סביר להניח שהאתר ישויך לשוק הגרמני.
מאפיין HTML בשפת התוכן. גוגל משתמשת במאפיין ה-HTML בשפת התוכן לרמזים לגבי קהל היעד.
רישומי עסקים. רישומי גוגל לעסק שלכם ומיקום העסק. מקום טוב להתחיל בו הוא לרשום את העסק שלכם בספריות ספציפיות למדינה, כך שתוכלו ליצור קישורים איכותיים נכנסים לאתר שלכם, מה שיגביר את סמכות האתר.