X

קור כלבים: רמב"ם תרם שמיכות מחממות לכלבים שסבלו מהתעללות

העמותה של יובל מנדלוביץ' לכלבים מס(ו)כנים, נותנת בית חם לעשרות כלבים שסבלו מהתעללות. בין "הילדים" של מנדלוביץ', כפי שהוא מכנה אותם, מוצאים כלבים הנתפסים כמסוכנים, אך בפועל היו תחת אחריותם של האנשים הלא נכונים, כאלה אשר אימנו אותם ככלבי תקיפה, כמתחרים בקרבות כלבים והפכו אותם לחלק מתרחישים נוראיים נוספים.

אחד מכלבי החווה עם שמיכה של רמב"ם.

אחד הכלבים המפורסמים יותר שנמצא כעת בחווה השיקומית הוא כלבו של עדי מזרחי, מי שחשוד שדקר למוות את יורי וולקוב ז"ל בנובמבר אשתקד בחולון. הכלב, אשר זכה לשם החדש, יהודל'ה, הועבר על פי החלטת הרשויות לידיו של מנדלוביץ' ומטופל בחווה יחד עם דיירים נוספים על ארבע.

החווה השיקומית נמצאת באזור הגליל, בשטח פתוח, ומתקיימת לא מעט הודות לנדיבותם של גורמים שונים ובעיקר הודות לתושייה ולמסירות של מקימה, מנדלוביץ'.

בימי החורף הקרים, סובלים הכלבים המשתכנים בחווה מקור, וכך, הודות לגלית כהן ממושב מעונה שבגליל המערבי, המשתייכת למעגל המתנדבים של החווה, הגיעה השמועה על הצורך באמצעי חימום לעינת פרץ, מנהלת הסיעוד באגף הפנימי והקרדיאלי ברמב"ם. פרץ, שלא נותרה אדישה למצוקה של הכלבים, פנתה לעזרתו של אמיר בן יוסף, המשנה לסמנכ"ל ביה"ח ולשוקי דקל – מנהל מחלקת הטקסטיל של המרכז הרפואי, ויחד ארגנו כולם תרומה של ארגזי שמיכות צמר אשר שמשו בעבר מטופלים אולם עקב בלאי היו מיועדות לגניזה.

"מדובר במפעל מרשים ומרגש", אומרת פרץ, "מה שיובל עושה עבור הכלבים האלה הוא מדהים. הכל בעשר אצבעות ובעזרתם של כל מי שהוא יכול לרתום. השמיכות שהעברנו לחווה היו ישנות ויצאו משימוש. המטרה החדשה שלהם עושה כל כך טוב על הלב. הצלחנו גם למחזר, גם לתרום לקהילה וגם לחמם בעלי חיים מדהימים. הכל בעזרת שמיכה אחת פשוטה".

בווידאו: יובל מנדלוביץ' והכלבים בחווה.
קרדיט צילום: באדיבות העמותה של יובל מנדלוביץ' לכלבים מס(ו)כנים

בתמונות שצולמו בימים האחרונים בחווה שבגליל, נראים הכלבים עטופים או שוכבים על שמיכות המרכז הרפואי רמב"ם, מתחממים ומתפנקים. "אני רוצה להודות בשם ילדי על כל השמיכות הנפלאות שהביאו לנו מרמב"ם", מסר מנדלוביץ', כשהוא מתייחס לתרומה עבור הכלבים שהוא מטפח. "זה מחמם לנו את כל הילדים ויש פה הרבה", סיים בחיוך.

זהבה הופמן:
Related Post