X

צפת: נפתח מרכז לטיפול בהתמכרויות לסמים, אלכוהול והימורים

באירוע מרגש וחגיגי חנכה עיריית צפת את המרכז הטיפולי הראשון בצפון הארץ לטיפול בנוער, צעירים ומבוגרים הנמצאים על רצף ההתמכרויות. מדובר בשיתוף פעולה חשוב של עיריית בצפת באמצעות אגף הרווחה, משרד הרווחה ותרומה של תורמים אנונימיים, כאשר בשיפוץ המבנה ורכישת ציוד הושקע סכום של – 200,000 ₪.

כמו כן, ראש עיריית צפת שוקי אוחנה הרואה בפעילות המרכז חשיבות אדירה פעל להקצאת שלוש תקנים כבר בשלב ראשון עם פתיחת המרכז- מנהלת היחידה להתמכרויות, מטפל בנוער ובוגרים מתמכרים וכן פונקציה חדשה וראשונה מסוגה של מטפלת מיוחדת לנשים בלבד. בתכנון המרכז הושקעה מחשבה רבה והינו מותאם לטיפול גם במגזר החרדי.

בית אסתר- מרכז לטיפול בהתמכרויות

המרכז החדש הינו הצפוני ביותר בארץ. עד כה פעם מרכז מסוג זה בחיפה כאשר בכרמיאל קיים סניף קטן עם מטפל בודד בלבד.

השבוע, עם פתיחת המרכז החדשני והמתקדם בצפת, החלו להעניק בו טיפול ל-12 מבוגרים, 7 נערים ו-3 נשים מהאזור כולו, כאשר פוטנציאל המענה במקום הינו ל 60 מתמכרים בכל זמן נתון. כמו כן, בהקמת המרכז שם ראש עיריית צפת שוקי אוחנה דגש על הטיפול טרום התמכרות בדגש על הנוער, ובמחלקת הרווחה החלו בביצוע מיפוי ברחבי העיר צפת ופעילות ענפה למניעה במרכזים השונים ומוסדות החינוך ברחבי העיר.

המרכז הטיפולי  החדש זוכה לשם 'לבחור נכון- בית אסתר' ממוקם  ברחוב ט"ז בצפת. מדובר במבנה מרשים ומושקע בו יינתנו כאמור טיפולים לכל סוגי ההתמכרויות בדגש על  סמים, אלכוהול, הימורים וכו'. הטיפול במרכז הינו פרטני וקבוצתי ונעשה ע"י עובדים סוציאליים המתמחים בתחום זה .

ראש עיריית צפת שוקי אוחנה ציין: "המרכז החדש מהווה צעד נוסף של שיפור השירות לתושבי העיר והושתת יד לעזרה מצד הרשות המקומית. כמו כן באמצעות המרכז הטיפולי 'לבחור נכון' נקיים פעילות מונעת ונסייע לבני נוער עוד טרם שלב ההתמכרות. תודה גדולה לתורמים ולמחלקת הרווחה בעיריית צפת של קידום הפרויקט החשוב ברמה העירונית והאזורית".

בצילום כותרת: נפתח מרכז ראשון בצפון לטיפול בהתמכרויות . צילומים עיריית צפת

דן ליאורי:
Related Post