X

צפת: משתפים את התושבים בתכנון המתאר העתידי

לאחר שהזמינו את התושבים לקחת חלק בתכנון טבעת רחוב ירושלים ופיתוח העיר העתיקה, בעיריית צפת יצאו לתהליך של בניית תכנית מתאר כוללנית לבירת הגליל ומזמינים את התושבים להיות חלק פעיל בתכנון!.

ראש  העיר שוקי אוחנה יחד עם צוות הרשות ומנהל התכנון במחוז הצפון מקדמים בימים אלו תכנית מתאר כוללנית חדשה לעיר ומזמינים אתכם, תושבי העיר, להיות חלק מהתהליך, החל מהשלב הראשון ועד סופו. בשל חשיבותה ההיסטורית והתפקודית של העיר העתיקה בצפת, צורפה רשות העתיקות להליך התכנון.

בימים אלו נבנה ניתוח פרטני למבנים ואתרים בעיר העתיקה. התוצרים, ישמשו את עורכי התכנית וצוות התכנון ובעתיד יהיו נגישים גם לציבור הרחב. בשבוע החולף השתתף ראש העיר שוקי אוחנה בפגישה ארוכה בת 6 שעות הכללה מיפוי נרחב של עיר צפת.

מתכננים את העיר- ראש העיר יחד עם מנהל התכנון צילומים עיריית צפת

תכנית המתאר הינה מעין קביעת מדיניות תכנון כוללת ומהווה מסגרת לתכנון המפורט הנגזר ממנה;  לאחר אישורה, תוכל הוועדה המקומית, לקבל את מלוא סמכויות התכנון, לקדם ולאשר תכניות מתאר מקומיות ותכניות מפורטות, התואמות אותה. תכנית המתאר הכוללנית, תשפיע רבות על האופן בו תיראה העיר בשלושת העשורים הקרובים. זוהי תכנית פיזית אשר קובעת את מדיניות התכנון ומאפשרת את יעדי הפיתוח של העיר לשנים הבאות באופן שיבטיח את השגתם. תכנית המתאר הכוללנית לעיר צפת – תעסוק בכל הסוגיות החשובות לכם, תושבי העיר, כל זאת תוך דגש למאפייניה הייחודיים וצרכי אוכלוסייתה המגוונת.

בין היתר מדובר במקומה של צפת כבירת הגליל, הפיכת העיר למוקד משיכה ליישובי הסביבה, ייחודיות שילוב החיים בעיר וכבוד הדדי, חיזוק ופיתוח העיר העתיקה- רוח, דת ומסורת, לימודי קודש, אמנות ומוסיקה, מסחר ותיירות, היקף האוכלוסייה, קצב הצמיחה האופטימלי והיקפי הבינוי, התנהלות יומיומית והספקת שירותים כמו מבנים ושירותי ציבור, אזורי מסחר ותעסוקה, תחבורה, חינוך, תרבות וספורט.

את תכנית המתאר עורך אדריכל ערן מבל, ובניהול אירית גיל. צוות התכנון, כולל יועצים ממגוון תחומים: תיירות, תחבורה, כלכלה, פרוגרמה לשטחי ציבור, חברה ושיתוף ציבור, נוף, איכות סביבה ועוד רבים. לאורך הדרך ובמהלך התהליך התכנוני, יתקיימו מפגשים פתוחים לקהל, במטרה להביא את קולכם ולהבין את הצרכים. תהליך השיתוף יתבצע בהובלת חברת 'מודוס', ויכלול, מעבר למפגשים, גם סקר תושבים מקוון וקבוצות עבודה. השתתפותכם, במפגשים ובמענה על הסקר, יאפשרו להכיר טוב יותר, את המצב הקיים ולגבש את תמונת העתיד הרצויה.

ראש עיריית צפת שוקי אוחנה ציין: "כחלק מבניית חזון ותכנית רבת שנים החלטנו לבנות תכנית מתאר סדורה עם אופק, חזון והתייחסות לכל הסוגיות המרכזיות כך שהעיר צפת תדע מה בדיוק המסלול והדרך לשנים הבאות. אני רואה חשיבות רבה בשיתוף הציבור בתהליך זה- זו העיר שלנו, קחו חלק במפגשים, בסקרים ובתכנון העתידי של עירנו".

בהמשך לפגישה שהוביל ראש העיר עם כל הצוותים המקצועיים, במהלך השבועות הקרובים יתקיימו מפגשים לשיתוף תושבי העיר צפת, להצגת הממצאים ושמיעת המלצות התושבים. על מנת להתקדם למיפוי עיריית צפת ומנהל התכנון מזמינים אתכם תושבי העיר צפת להשתתף בסקר קצר: https://forms.gle/1Jw8uYFUe49Yeg1t6

דן ליאורי:
Related Post