X

צפת: הרמזור החדש שהחליף את המתנדבת הוותיקה

רק לפני חצי שנה העיר צפת הייתה הרחק מאחור, 40 שנים ללא רמזורים הגיעו לסיומם עם רמזור צומת בירייה והיום הרמזור השני שברוח התקופה מהווה איחוד לפחות ברמת השמות בין שכונת רבין/ רמת רזים לשכונת מנחם בגין.

11 שנים שרינת ממן, שוטרת מתנדבת בצפת הגיע בכל בוקר לצומת העמוס והמרכזי של בירת הגליל- צפת על מנת להכווין את התנועה, בחום ובקור, בשרב ובגשם- בכל מזג אוויר, בריאה או חולה. הבוקר היא עשתה זאת בפעם האחרונה לאור הפעלת הרמזור שמסדיר את צומת מנחם בגין וצומת רבין/ רמת רזים בצפת.

ראש העיר מעניק לרינת ממן תעודת הוקרה
צילומים: עיריית צפת

כעת בצומת היציאה מאחת השכונות הגדולות בעיר, צומת המובילה לגנים, דרך לבית ספר יסודי מרכזי והכניסה הצפונית לעיר צפת  הופעל רמזור חדש. ״רינת היא דמות שמאפיינת את האוכלוסייה בצפת, מלאה בנתינה וראתה בפעילותה להסדרת התנועה בצומת  מנחם בגין כשליחות גדולה״ ציין ראש העיר שוקי אוחנה, ״בשם העיר צפת ואלפי התושבים שעברו כאן יום יום בבטחה בזכות פעילותה החלטתי להעניק לרינה תעודה הוקרה והערכה״ הוסיף ראש העיר.

אתמול, הרמזור הופעל לראשונה ובימים הקרובים יופעל לסרוגין עד להשלמת התכנות. ראוי לציין כי מדובר ברמזור חכם שבאמצעות חיישנים יידע לייעל את הפעילות. רינת ממן שהשתתפה בטקס וראש העיר אף הזמין אותה להפעיל את הרמזור ציינה: ״מצד אחד עצוב לי כי אני רגילה לראות את האנשים, כולם קוראים מהחלון ׳בוקר טוב׳ וזה יחסר לי מאוד אבל מצד שני העיר סוף סוף מתפתחת ולמען הכלל זה מתבקש וחשוב. אני מודה לראש העיר על הערכה וגם שהוא מחדש לנו את העיר״ עוד הוסיפה: ״אני עומדת כאן בצומת ויש לי צמרמורת, זה פרויקט חיי לדאוג שכל הילדים יגיעו למוסדות החינוך בשלום ושלא יהיו כאן תאונות, גם חולה הייתי מגיעה ובכל מזג אוויר, סיכמתי עם ראש העיר שאני יסדיר את התנועה ואדאג לסדר באזור הגנים למען הילדים וההורים".

בעיריית צפת מציינים כי לאחר למעלה מ-40 שנים ללא רמזור בעיר הצפונית ותשתיות תחבורה רעועות מתבצעת מהפכה בתחום כאשר אחרי רמזור תומת בירייה רומזר צומת מנחם בגין ונסללו כבישים חדשים להסדרת התנועה וצמצום הפקקים.

דן ליאורי:
Related Post