X

צפת: אושרה תכנית לשיקום ופתיחת מלון שנסגר לפני 26 שנים מחדש

בעיריית צפת לא נחים על זרי הדפנה גם ביימי הקורונה ומקדמים תכניות משמעותיות להמשך פיתוח התיירות בצפת, עיר התיירות של הגליל וזאת בהמשך ישיר לתנופת הבניה, הפיתוח וההתחדשות בעיר.

במהלך השבוע החולף אישרה וועדת התכנון והבנייה בצפת תכנית משמעותית לשיקום אחד מבתי המלון שנסגרו בצפת לפני כ-26 שנים והיה פעיל בשנות ה 70-80 תחת השם 'פנסיון נוף הגליל' אליו הגיעו נופשים רבים ביימיה הגדולים של צפת. הפנסיון ההיסטורי בעיר שכלל 34 חדרי אירוח והיה אבן שואבת לתיירות לבירת הגליל, כעת יעבור מהפך והרחבה בהשקעה של 30 מיליון ש"ח שיאפשרו הוספה של 21 חדרי אירוח חדשים ופיתוח נרחב של המלון והמרחבים במשותפים לרבות פיתוח ובינוי מחדש, הקמת בריכה הצופה לנוף וכו', על מנת שיוכל להעניק שירותי מלונאות ברמה גבוהה וישוב לתפקד כמלון בוטיק יוקרתי ומתחדש בבירת הגליל .

מלון סוויטות חדש קרדיט: מתתיהו אבשלומוב

המלון צופה אל הרי מירון ונמצא באחת הנקודות הגבוהות והפסטוראליות של העיר צפת עם נוף מדהים ואוויר הרים צלול, על התכנית האדריכלית שקדו מתתיהו אבשלומוב, הפרויקט הינו של היזם והקבלן א.י . ל סלע בע"מ.

בנוסף למלון המתחדש, בחודשים האחרונים שיווקו במשרד התיירות ועיריית צפת 60 דונם להקמת 2 בתי מלון ומאות חדרי אירוח חדשים בצפת בסמוך למלון כנען ספא בהר כנען. מספר הצעות הוגשו על ידי הרשתות הגדולות בישראל וכן יזמים בעלי שם בתחום הבנייה והמלונאות בישראל, כאשר הצעתה של היזמית סימה דהוקי נבחרה להצעה הזוכה וכעת מקדמים את התכנית להקמת בתי המלון החדשים. דהוקי ובעלה נחשבים ליזמים משמעותיים בתחום המלונאות בישראל.

הפנסיון הישן שיחודש

אלו לצד כניסתם של רשתות דן (רכישת מלון רות, ופתיחתו המחודשת באפריל 2019) וישרוטל (רכישת מלון מצפה הימים) מסמלים הבעת אמון מובהקת בבירת הגליל ובתיירות בצפת, לאחר שנים רבות של סגירת מלונות מביאה עיריית צפת בשורה אדירה עם 3 בתי מלון חדשים בבירת הגליל. במקביל ממשיכים בעיריית צפת לקדם את פרויקט פיתוח ציר התיירות הראשי של העיר בפרויקט הנאמד בכ-10 מיליון ₪, בכניסה לעיר העתיקה עם אתר ארכיאולוגי מהמאה ה16, תצפיות נוף, נקודות הורדה לתיירים, מסלולי תיירות ועוד וכן את תכנית פיתוח טבעת אזור המסחר של צפת- רחוב ירושלים ב 40 מיליון שקלים, משווקים 6,000 יח"ד בשכונת מצפה ימים החדשה בעיר וכן 200 דונם לתעשייה בפארק תעשיות בצפת בסבסוד של 90%, כל אלו יחד מסמלים עידן חדש ותנופה כבירה בבירת הגליל.

גם בתקופת הקורונה העיר צפת נהנתה מתיירות משמעותית והתפוסות בחדרי האירוח בבירת הגליל היו גבוהות מאוד. כעת עם הסרת המגבלה לאירוח בצימרים מעריכים בצפת כי חדרי האירוח יתמלאו במהרה בתקווה שגם השמיים ייפתחו והעיר צפת תחזור לקלוט תיירות חוץ.

ראש עיריית צפת שוקי אוחנה ציין: "העיר צפת זוכה להבעת אמון אדירה מצד יזמים ומשקיעים בכלל ובתחום התיירות בפרט. במשך שנים רבות בעברה צפת הייתה עיר תיירות מרכזית ומובילה, לצערי ב20 שנים האחרונות המצב השתנה וכעת אנו עמלים להחזיר עטרה ליושנה. הביקוש ללינה בצפת עלה בשנתיים האחרונות בעשרות אחוזים ולא פעם העיר הייתה בתפוסה של 100%. כעת עם הקמת המלונות החדשים לצד אלו הקיימים, הצימרים ווילות האירוח יינתן מענה רחב יותר לנופשים הרבים הפוקדים את העיר".

עדי ישראלי:
Related Post