X

צינור הנפט של קצא"א בדרך לצאת מחיפה!

בפגישה שקיים ראש עיריית חיפה, יונה יהב, עם יו"ר חברת קצא"א, ארז חלפון והנהלת החברה, הציגה החברה לראש העיר את כוונתה לקדם את העתקתו של צינור הנפט, העובר בתחום העיר חיפה, אל מחוץ לשכונות העיר. הפגישה התקיימה בהמשך לבקשת שר האוצר, משה כחלון, לבחון את הוצאת הצינור מהעיר.

"קו צינור אילת-אשקלון" (קצא"א) הוא קו צינורות להעברת נפט גולמי מנמל אילת ואשקלון, ומשם – לבתי הזיקוק בחיפה. הקו עובר כיום בעומק האדמה, לאורך שכונות החוף הדרומיות של חיפה, בהן איזור פארק הכט ושכונת קריית-אליעזר, וכן ברחובות העיר התחתית.

הפתרון שהוצג בפגישה מוציא את הצינור לחלוטין מתחומי העיר, ובמקומו יוקם קו חדש לאורך כביש 6, אשר יגיע ישירות לבתי הזיקוק, ממזרח. מנכ"ל קצא"א מסר, כי  לוחות הזמנים המשוערים לביצוע המהלך הינו 3 -5 שנים, והתכנית כפופה לאישור של משרד התשתיות, אשר טרם התקבל.

את התכנית מקדם שר האוצר משה כחלון, אשר בירך על התקדמות התכנית והבטיח כי משרדו יתמוך בקידומה המהיר והיעיל. שר האוצר, משה כחלון: "לפני כשנה פניתי ליו"ר קצא"א בבקשה לבחון את הוצאת הצינור מהעיר חיפה. הוצאת הצינור תהווה זריקת מרץ עבור העיר חיפה ותאפשר לה להמשיך להתפתח ולצמוח. בנוסף, הוצאת הצינור מהעיר מעניקה פתרונות דיור ותעסוקה עבור תושבי העיר חיפה והאיזור כולו".

ראש העיר חיפה, יונה יהב, בירך גם הוא על המהלך, ומסר כי "נפעל לצד קצא"א למימוש מהיר של התוכנית. הוצאת צינור הנפט של קצא"א אל מחוץ לשכונות העיר היא חלק ממהפכה כוללת להפחתת המזהמים ולשיפור איכות חייהם של תושבי חיפה והסביבה".

בצילום: מפה של תוואי צינור הנפט הקיים והצינור המתוכנן

עדי ישראלי:
Related Post