X

צה"ל ומד"א ערכו תרגיל גדול ברומניה

לראשונה משלחת של חיל הרפואה יצאה לאימון ראשון מסוגו סמוך לבוקרשט שברומניה. זהו האימון המבצעי הגדול והמרוחק ביותר מישראל שתרגל חיל הרפואה אי פעם בשיתוף עם מדינות האיחוד האירופי וארגון הבריאות העולמי. בין חברי המשלחת פראמדיקים של מד"א שיצאו במסגרת שיתוף הפעולה של מד"א עם חיל הרפואה בצה"ל בפעילות מבצעית ובתרגילים לתרגל אימון בהצלת חיים.

במסגרת התרגיל דומה תרחיש אסון רעידת אדמה במסגרתו נפרס בית חולים השדה של צה"ל שקלט כ- 300 נפגעים מדומים ונדרש להיערך לעשרות ניתוחים בחדרי ניתוח, חדרי טיפול נמרץ, בדיקות עם מכשירי הדמיה, אישפוזים, קבלת לידות ועוד, כאשר כלל הציודים הגיעו מצה"ל דרך הים.

אנשי מד"א שהצטרפו למשלחת לקחו חלק בטיפול הרפואי ופעלו בשיתוף אנשי חיל הרפואה של צה"ל בבית החולים שדה שנפרס במקום ושובצו בחדר הניתוח שם תרגלו סיוע לרופאים המנתחים בניתוחים רבים מסוגים שונים. בין השאר צוותי מד"א תרגלו סיוע לרופאים מרדימים, ביצעו פרוצדורות רפואיות ורישום רפואי.

ראש המשלחת סגן קרפר אלמ דר חגי פרנקל עם הפראמדיקים של מדא עומרי הוכמן ויונת דסקל – צילום דוברות מדא

הפראמדיקים של מד"א, עומרי הוכמן ויונת דסקל שיצאו לרומניה מטעם מד"א במסגרת המשלחת: "זאת זכות וחוויה מקצועית אדירה לקחת חלק בתרגיל מיוחד כזה. שיתוף הפעולה היומיומי בשטח הכרחי וקיים. אנחנו גאים על הזכות להשתתף ולתרגל עם צוותי הרפואה של צה"ל, למדנו רבות, במיוחד בתרחיש מאין זה של אסון לאומי."

מפקד המשלחת, סגן קרפ"ר, אל"מ ד"ר חגי פרנקל: "שיתוף הפעולה להצלת חיים בין מד"א וחיל הרפואה בצה"ל קיים לאורך כל ימות השנה הן באירועים מבצעים והן בתרגילים בהם אנו פועלים כתף אל כתף. מבחינת חיל הרפואה היה טבעי לצרף את אנשי מגן דוד אדום לאימון ראשון מסוגו שמתקיים ברומניה בשיתוף פעולה עם האיחוד האירופי וארגון הבריאות העולמי. במהלך התרגיל התקיימו תרחישים מגוונים לטיפול בנפגעים וראינו חשיבות רבה לתרגל עם אנשי מד"א זה לצד זה בשיתוף פעולה מצוין שאם נדרש יוכיח את עצמו."

מנכ"ל מד"א, אלי בין: "למגן דוד אדום, ארגון ההצלה הלאומי של מדינת ישראל זרועות ארוכות ואנו יוצאים לסייע בכל מקום בעולם ששם זקוקים לנו. צברנו ניסיון רב, לצערנו באירועי אמת, באסונות בהם נפגעו ישראלים באירועי טרור ובאסונות טבע במקומות שונים בעולם ומד"א כצלב האדום הישראלי יצא להעניק סיוע רפואי והומניטרי לאוכלוסיות המקומיות שנפגעו, תמיד בשיתוף פעולה עם חיל הרפואה בצה"ל. שיתוף הפעולה קיים באירועים היומיומים ובתרגילים להכנה לטיפול באתגרים העומדים בפני חיל רפואה ומד"א שמטרתם הצלת חיים. אין ספק שבמידה ונדרש לעמוד בתרחישים מאין אלו שתורגלו הפעם, נעמוד בהצלחה יחד עם חיל הרפואה."

בצילום: בית חולים שדה שהקים צהל ברומניה – צילום דובר צהל

דן ליאורי:
Related Post