X

פרקליטות המדינה: דברים שנאמרו נגד חרדים ודתיים אינם בגדר הסתה גזענית

האם דתיים וחרדים הם בגדר "גזע" או לא? שאלה זו עמדה בפני פרקליטות המדינה שאליה הוגשה תלונה על הסתה לגזענות ולשון הרע.

לפני שבועיים נחשף , בין השאר באתר זה, כי לזר קפלון, סגן ראש העיר חיפה (מפלגת ישראל ביתנו) הסית והתבטא ביטויים קשים ביותר, והעליל עלילות דם נגד הציבור הדתי והחרדי. לזר קפלון, סגן ר"ע חיפה כתב בפורום בשפה הרוסית על הדתיים: "הם זוללים, שותים, ואונסים קטינים בחסות אלוהים. לא נאפשר לקנאים לשלוט במדינה".

לאחר מכן הסביר כי "הדברים שכביכול פורסמו בשמי נאמרו בשפה הרוסית בתגובה לעלבון שהוטח בפני ותורגמו באופן שגוי תוך כדי הוצאת הדברים מהקשרם כך שיצרו פרשנות חמורה ואני מצר על כך . במסגרת תפקידי אני מסייע רבות לאוכלוסיה הדתית ובודאי הדברים רחוקים מהשקפת עולמי. לא היתה בכוונתי כל כוונה לפגוע באוכלוסיה זו או אחרת ואני מבקש את סליחת אלו שראו עצמם נפגעים מכך"

לזר קפלון סגן ראש העיר חיפה

ארגון זכויות האדם "בצלמו" לא הסתפק בהתנצלות, ודרש מפרקליטות המדינה להעמיד את לזר קפלון לדין בגין הסתה לגזענות ולשון הרע. בתשובה שנשלחה מפרקליטות המדינה לארגון 'בצלמו' נכתב כי "אין סעיף האוסר פגיעה בדתיים או חרדים שכן הסתה לגזענות הינה כנגד גזע והם אינם מוגדרים כגזע".

בנוסף אומרים בפרקליטות המדינה כי אין מדובר בלשון הרע. לסיום פרקליטות המדינה אכן מגנה את הדברים אולם טוענת שעליהם להתברר במישור הציבורי ולא המשפטי.

בתגובה נמסר מארגון בצלמו "ההחלטה מתירה את דם החרדים. מצער מאוד ששוב פרקליטות המדינה החליטה לא לפתוח בחקירה כנגד מי שמסית ומוציא דיבתם של חרדים בטענה שאינם קבוצה מוגדרת. דבר זה מתיר את דמם של הציבור החרדי, ולצערנו לא רחוק היום שישפך דם".

עוד נאמר כי "ארגון בצלמו יפעל בכנסת הקרובה לחוקק חוק שאוסר לפגוע בציבור החרדי. אנחנו מודים לפרקליטות שהואילה בטובה לגנות. כארגון זכויות אדם נמשיך להיאבק בכל הכוח נגד הסתה כלפי מגזרים בישראל בכלל ובפרט המגזרים המודרים כדוגמת המגזר החרדי."

בצילום כותרת שי גליק מנכ"ל בצלמו

דן ליאורי:
Related Post