X

פיצוי של כחצי מיליון שקל לילד שלא אבחנו אצלו עקמת

גילוי מוקדם של עקמת עשוי לפתור את הבעיה, אולם כאשר שני אורתופדים שבדקו ילד קטן לא אבחנו את הבעיה, הוא הגיע מאוחר מדי לניתוח ונותר נכה עד היום. הוריו שהגישו תביעה נגד קופת חולים כללית ונגד שני האורתופדים, פוצו לאחרונה בסכום של 465,000 שקל.

Thank you for reading this post, don't forget to subscribe!

הורי הילד, תושבי הצפון, הגישו את התביעה באמצעות עוה"ד כרמי בוסתנאי וואסים עומר, וטענו כי מדובר ברשלנות רפואית שגרמה לילד "נזקי גוף קשים" בשל חוסר אבחון מוקדם של העקמת.

בגיל שנה הבחינו ההורים שבנם מתקשה בעמידה ורק בגיל שנה ושמונה חודשים החל ללכת. הם פנו לאורתופד בקופת חולים כללית, שקבע כי הילד הולך הליכה רגילה לגילו וכי הגב שלו ישר וללא עקמת. לטענתם, הרופא המליץ על טיפולי הידרותרפיה ופיזיותרפיה.  

עו"ד כרמי בוסתנאי

כעבור כמה חודשים הגיע הילד לאורתופד אחר של הכללית, שמצא כי הוא עומד "עם נטייה של חלק מהגוף לצד". לטענתם, גם המלצתו של האורתופד השני הייתה להמשיך בטיפולי פיזיותרפיה. ההורים חזרו לאורתופד הראשון עם הממצאים ולטענתם הוא המליץ ש"אין חובה להלך עם מדרסים כל הזמן. בדרך כלל פער כזה אינו דורש שום טיפול, הגב ישר ולא עקמת. פרט לכך, אין שום ממצא חריג".

ההורים המודאגים פנו  לפרופסור מומחה, שמצא כי הילד סובל מעקמת נוקשה לצד שמאל, אי שוויון באורך הרגליים, מגושמות וא-סימטריה בהליכה. הילד עבר בירורים נוספים וניתוח  בעמוד השדרה.

 לתביעה צורפה חוות דעת של רופא מומחה, שקבע כי קיימת עקמת, יש קיצור של הרגל השמאלית בס"מ אחד לעומת הרגל הימנית, והילד הולך עם צליעה קלה. עוד כתב המומחה, כי "הרופאים היו  צריכים לדעת שמדובר בהפרעה אחרת על רקע נאורולוגי. חוסר אבחון של ההפרעה הנאורולוגית היווה פגם חמור בטיפול של הילד והדבר שגרם לפגיעה נאורולוגית צמיתה, שהיה אפשר להימנע ממנה". לדבריו לילד נותרה  נכות של 20% לצמיתות.

הצדדים בתביעה הגיעו להליך גישור ולהסדר פשרה שקיבל תוקף של פסק דין.

דן ליאורי:
Related Post