X

פועל שהתחשמל טוען שהוא סובל מאין אונות

האם מכת חשמל יכולה לגרום למצב של אין אונות? מסתבר כי רק בדיקה מיוחדת של זקפה בשינה יכולה לתת לכך תשובה, אבל רופאי המוסד לביטוח לאומי לא שלחו את המתלונן לעבור את הבדיקה ודחו את תביעתו לקבלת אחוזי נכות. בית הדין לעבודה בחיפה שינה את החלטת הרופאים.

Thank you for reading this post, don't forget to subscribe!

הסיפור החל כאשר עובד במוסד במרכז הארץ, בשנות ה-40 לחייו, התחשמל במהלך עבודתו ונפגע. תביעתו למוסד לביטוח לאומי להכרה בפגיעותיו כתאונת עבודה נענו בחלקם, כאשר נקבעו לו אחוזי נכות זמניים על פגיעות שונות. אולם תלונותיו על אין אונות לא הוכרו.

עו"ד סאמי אבו ורדה

באמצעות עו"ד סאמי אבו ורדה, מומחה לביטוח לאומי ונזקי גוף, הגיע העובד לוועדת ערעורים עם חוות דעת על מצבו. הוועדה הרפואית ביקשה חוות דעת מאורולוג שקבע כי  "לא ניתן להחליט שקיימת סוג כזה או אחר של אין  אונות ללא ביצוע בדיקת זקפה בשינה". עוד הוסיף האורולוג המומחה כי " לא הוכחה נכות אורולוגית ללא מסמכים הנדרשים. היועץ לא יכול  לקבוע נכות או קשר סיבתי". לפיכך דחתה הוועדה את ערעורו. של העובד

עו"ד סאמי אבו ורדה פנה לבית הדין לעבודה בחיפה וטען כי לא יתכן לדחות את תביעת העובד מבלי שעבר בדיקת זקפה בשינה, שגם לדעת האורולוג המומחה רק היא יכולה לקבוע את ממצבו.

נשיא ביה"ד השופט אלכס קוגן קיבל את טענות עורך הדין. לדברי השופט תנאי הסף לקביעת נכות בגין אין אונות הוא קיומה של בדיקת זקפה בשינה  ועל פי תוצאות הבדיקה נקבעים אחוזי הנכות.

השופט פסק כי התביעה "תוחזר לוועדה כדי שתשקול הפנייתו של העובד לבדיקת זקפה בשינה ואם שהוועדה תחליט שאין מקום להפניית המערער לבדיקה כאמור, יהא עליה לנמק את החלטתה באופן המאפשר מעקב אחר הלך מחשבתה".

עדי ישראלי:
Related Post