X

פועל בניין שנפצע תובע פיצויים ממעסיקו

עבודתו של פועל בניין מסוכנת זאת כבר יודעים כולם. האסונות בענף הבנייה מתרחשים כמעט מדי יום. אבל מה שקרה לעובד שצבע את קיר הבניין, היה אירוע חריג. העובד שנפצע, תובע פיצויים על נזקי גוף מהחברה שהעסיקה אותו.

באמצעות עו"ד סאמי אבו ורדה, מומחה לתביעות נזקי גוף, תובע פועל הבניין, תושב אזור נצרת, בתחילת שנות ה-50 לחייו את החברה הקבלנית שהעסיקה אותו בבית משפט השלום בחיפה.

 על פי  כתב התביעה, לפני כשנתיים בשעות הבוקר כאשר העובד עמד על פיגום ועסק בצביעת הבניין, הוא נאלץ, להעביר את רגלו הימנית מהפיגום לדלת חשמלית (תריס) שגליל ההפעלה שלה היה מחובר לקיר על מנת להתגבר על המרחק שבין הפיגום לבין הקיר לצורך ביצוע העבודה. "לפתע עובד זר שעבד באתר הפעיל את התריס" כתוצאה מכך רגלו של הפועל נתקעה בין התריס לבין גליל ההפעלה והוא נפצע ופונה לבית חולים.

עו"ד סאמי אבו ורדה

התברר כי הפועל סובל משבר, עבר ניתוח בהרדמה כללית לקיבוע עם ברגים, עבר טיפולי פיזיותרפיה וסובל עד היום מכאבים בברך ומהגבלות בתנועה. כמו כן הוא פיתוח "בעיות נפשיות" עקב התאונה  ומומחה פסיכיאטרי קבע כי "התובע סובל מהפרעה הסתגלותית ולכן הונחה ליטול תרופות להקלה".  המוסד לביטוח לאומי הכיר בפגיעתו כ"תאונת עבודה" ונקבעה לו תחילה נכות זמנית של 40% ולאחר מכן נכות של 10% לצמיתות.

לתביעה צורפו שתי חוות דעת. האחת של מומחה רפואי  בתחום האורתופדי, אשר קבע כי נכותו של העובד היא בשיעור של 19% כך ש-10% בגין ההשפעה על כושר הפעולה הכללי ו10%- נוספות בגין חיבור גרוע של עצם הטיביה. מומחה פסיכיאטר, קבע כי נכותו בעקבות התאונה  היא בשיעור של 20%.

התביעה טוענת כי התאונה אירעה מאחר והמעסיקה "לא נקטה בזהירות סבירה וכי התאונה אירעה כתוצאה "מדבר מסוכן" שהיה בשליטתה המלאה של הנתבעת".גובה הפיצויים הושאר להחלטת בית המשפט.

 

דן ליאורי:
Related Post