X

עלויות תמלול הקלטות – כמה זה יכול לעלות לנו…

אחד הכלים המשמעותיים להכנת תיק בבית משפט, עבודה אקדמית, ספרותית, תהליך עסקי ועוד, הוא תמלול הקלטות. מדובר על תהליך לא פשוט, אשר מחייב את המתמלל להקשיב לקלטת ואז לתמלל אותה, כלומר לכתוב את כל מה שנאמר בה.

ייתכן ותהליך העבודה יתבצע באותה שפה, כלומר בלי צורך לתרגם את התוכן, ואז העבודה הופכת להיות קלה, אך אם היא כוללת תרגום אז באופן טבעי העבודה יכולה להיות הרבה מורכבת וארוכה.

בכל מקרה, כשנדרשים לשירות מסוג זה, יש לפנות אל אנשי מקצוע שמתמחים בתמלול הקלטות, בפרט תמלול משפטי או תמלול מקצועי אחר. אנשי מקצוע שעומדים לרשותם הכלים הטכניים שמאפשרים להם להאזין להקלטה וכמובן לתמלל אותה. צריך לציין, שהיום התמלול נעשה מהקלטות בסלולר, מכשיר טייפ מנהלים, קבצי מחשב ועוד. המתמלל חייב שתהיה לו אפשרות להאזין בצורה נוחה וברורה להקלטה.

אחת השאלות שנשאל את עצמנו, כאשר נזמין שירות מסוג זה, הן אודות עלויות תמלול הקלטות. אנחנו נרצה לדעת כמה עלינו לשלם עבור תמלול הקלטה וכיצד נקבע המחיר. לשמחתנו, היום אנחנו יכולים למצוא את כל המידע אודות העלויות דרך האינטרנט, וכן אנחנו יכולים להגיש בקשות לקבלת הצעת מחיר דרך גורמים שונים, כולל גורמים שמתמחים בנושא של תמלול.

לפני שנציג עלויות תמלול הקלטות, כולל עבור תמלול משפטי, חשוב לזכור שני דברים. ראשית, העבודה חייבת להתבצע על ידי גורם מקצועי ולעיתים זה גם נדרש על פי חוק. לכן, אנחנו לא יכולים לחשוב כיצד לחסוך עלויות דרך ביצוע העבודה בעצמנו. אנחנו צריכים לבחון איך אנחנו יכולים לחסוך עלויות דרך זה שנעבוד עם אנשים גובים מחיר יותר נמוך.

שנית, עלינו לבחון כאמור איך נקבע המחיר ואם אנחנו רוצים להשוות אותו, למחיר של בעלי מקצוע אחרים, אז נצטרך להשתמש באותם כלים להשוואה. כך נקבל תשובה אמינה ומדויקת

מה הן העלויות של תמלול הקלטות וכיצד הן נקבעות

בעיקרון, התמלול יכול להיקבע באופנים שונים. הדרך האופטימאלית היא על פי כמות עמודים. כלומר, המתמלל יודיע לנו מראש כמה עולה כל עמוד, ובהתאם לכמות שהוא יתמלל כך הוא יקבע. הבעיה עם אופציה זו, שאנחנו לא יודעים מראש מה הסכום שעלינו להקציב לפרויקט.

יש אופציה אחרת, שהמתמלל מראש יקבע סכום גלובלי, בלי קשר לשאלה כמה עמודים הוא יצטרך לתמלל. אפשר גם לקבוע דרך ביניים. אם זה יוצא עד כמות מסוימת של עמודים, זה סכום מסוים, ואם מעבר לכך, הסכום יעלה.

בעיקרון, תמלול יכול לנוע בין מספר שקלים לבין עשרות שקלים לעמוד. זה תלוי באופי העבודה, אופי ההקלטה, זה גם תלוי האם מדובר בתמלול רגיל או בתמלול שדורש גם תצהיר לבית משפט שמוודא את אמינות התמלול (במקרה של תמלול משפטי).

חשוב לציין, אם מדובר על תמלול פלוס תרגום, אז המחיר יהיה הרבה יותר גבוה, ואז כמובן יש צורך לפנות למתרגמים שהם גם מתמללים.

זהבה הופמן:
Related Post