X

עוסקים בפעילות גופנית על בסיס שגרתי ויום-יומי? יש לכם סיכוי מופחת לחלות בקורונה

לעוסקים בפעילות הגופנית יתרונות רבים, דבר המסייע לשמירה על בריאותם לאורך זמן. במחקר שנערך לאחרונה, בו לקח חלק גם ד"ר ראובן ישי, רופא בכיר במחלקת אף אוזן גרון וניתוחי ראש וצוואר בקריה הרפואית רמב"ם, נמצא שבקרב מטופלים העוסקים בפעילות גופנית באופן תדיר, פחתו סיכוייהם להידבק בנגיף קורונה.

טיפול בחולי קורונה

במחקר, שהתפרסם בעיתון איגוד רופאי המשפחה באירופה (EJGP – European Journal of General Practice), נבדקו 113,075 מטופלים שעברו בדיקת קורונה. מתוכם זוהו כ-17,465 כמי שחיוביים לנגיף. אחוז המטופלים שדיווחו שהם עוסקים בפעילות גופנית עמד על 60.4%, בעוד שבקרב הקבוצה שזוהתה כשלילית לנגיף, התוצאה עמדה על למעלה מ-67% מהנבדקים, אשר דיווחו שהם עוסקים בפעילות גופנית.


מניתוח הממצאים עלה כי קיים יחס הפוך בין היקף הפעילות הגופנית לסיכויים לחלות בקורונה: ככל שהיקף הפעילות הגופנית המבוצעת על בסיס שגרתי עלה – בין אם במספר הפעילויות בכל שבוע או היקף השעות שבועיות המוקדשות לכך, כך נמצאו פחות מטופלים שחלו בקורונה.

ד"ר ראובן ישי מאמן את קבוצת הריצה "רצי רמב"ם המורכבת מעובדות ועובדים
צילום: הקריה הרפואית רמב"ם

לדבריו של ד"ר ראובן ישי, תוצאות המחקר מראות בצורה חד משמעית כי פעילות גופנית עשויה להפחית את ההדבקות במחלת נגיף הקורונה בכל הגילאים: "כמחצית מהנשאלים היו בוגרים מעל גיל 40, וזה בהחלט יכול לעודד כל אחד ובכל גיל לפעילות גופנית החל מפעילות בסיסית ובלתי קבועה ובעיקר לפעילות בתדירות של לפחות שלוש פעמים בשבוע, המומלצת על פי האיגוד הקרדיולוגי והחברה לרפואת ספורט בישראל"

ד"ר ראובן מציין כי בכוונת צוות החוקרים להרחיב מחקר זה ולנסות ולהבין איזה סוג של פעילות גופנית ובאיזו עצימות עיקר ההשפעה, וכן האם ישנה קבוצה ״רגישה״, בעלת גורמי סיכון, שאצלה יהיה הרווח הגדול ביותר מביצוע הפעילות הגופנית כהגנה מפני קורונה.

עדי ישראלי:
Related Post