X

עובד ניקיון בעירייה נפגע באצבעו ויקבל פיצוי של 95,000 שקל

מה קורה כאשר עובד מחלקת ניקיון ברשות מקומית נפגע באצבעו בפינוי גרוטאות? זה קרה לעובד בעיריית חיפה שנפגע בעת שנשלח לפנות ספה מהרחוב ונפגע. לאחר שהגיש תביעה נחתם הסכם פשרה לפיו יקבל פיצוי של 95,000 שקל.

עו"ד סאמי אבו ורדה

 העובד, בשנות ה-40 לחייו נשלח  על ידי הממונים עליו לפנות גרוטאות כבדות. על פי כתב התביעה שהגיש עו"ד סאמי  אבו ורדה, מומחה לתביעות נזקי גוף לבית משפט השלום בעיר,  העובד ניגש להרים אחת מהספות לרכב הפינוי כשלפתע החליקה על ידו ונפלה. התוצאה היתה  שאחת מאצבעותיו נפגעה והוא החל לסבול מכאבים עזים. למחרת פנה לקבלת טיפול רפואי שגם לאחריו העובד נותר עם מגבלה בתנועות היד.

המוסד לביטוח לאומי הכיר בכך כ"תאונת עבודה" ושילם לו דמי פגיעה. כמו כן ועדות רפואיות קבעו לו אחוזי נכות זמנים של 20% ולבסוף נכות של 5% לצמיתות בשל הגבלות בתנועת אחת האצבעות. לתביעה שהוגשה לבית המשפט צורפה חוות דעת של מאורתופד מומחה שקבע כי הנכות ממנה סובל העובד היא בגובה 10% לצמיתות.

 עו"ד סאמי אבו ורדה טען כי "כפפות העבודה סופקו לעובד, לא היו חזקות מספיק ולא התאימו לסוג העבודה ולכן נקרעו בעת ניסיון הרמת הספה". כמו כן נטען שהעובד קיבל הוראה להרים את הגרוטאות  הכבדות בידיים "מבלי שסופקו לו מתקני הרמה כלשהם".

 כאמור, לאחר הגשת התביעה הגיעו הצדדים להסכם פשרה שקיבל תוקף פסק דין, לפיו לפנים משורת הדין וללא נטילת אחריות, תשלם העירייה לעובד סך של 95,000 שקל בנוסף לדמי הפגיעה שכבר קיבל מהביטוח הלאומי.

דן ליאורי:
Related Post