X

ספר חדש: " זה כל הט(ר)יק"

"זה כל הט(ר)יק", הוא ספר הביכורים של דנה גולן וינוקור המספר את  סיפורו של בן, ילד מקסים, מצחיק ושובה לב, חובב כדורגל, ו… ילד עם תסמונת טורט. הילדים בכיתה מציקים ומטרידים אותו, אבל בן מלמד אותם שהוא ילד ככל הילדים, מוכשר, מיוחד ומעל הכול – חבר אמת.

לצד החלק  העלילתי כולל הספר גם  פרק מקצועי  אותו כתבה  ד"ר שרון צימרמן –ברנר המנהלת הקלינית של אירגון סינדרום טורט ישראל ( אסט"י). הפרק מיועד להורים, מורים ואנשי מקצוע, ובו סקירה מקיפה על התסמונת, מודלים פרקטיים לעבודה עם ילדים החווים קושי אישי או חברתי כתוצאה מהתמודדות עם הטיקים ומענה לשאלות רבות העולות בנוגע לטורט, לטובת כל אלו המתמודדים בסביבתם הקרובה עם התסמונת ומאפייניה.

בהומור עדין, ברגישות, ובצורה המונגשת לילדים, חולק בן עם הקוראים את עולמו הפנימי כילד עם תסמונת טורט. הוא מזמין אותם להבין איך נראה הטורט דרך עיניו, מהם טיקים? וכיצד הוא מרגיש כשהוא מתמודד איתם. בו בזמן  לומדים הילדים דבר או שניים על סובלנות, על קבלת האחר, על חיבוק השונות של כל אחד ואחת, על הפיכת הקושי ליתרון, ועל חברות.

את ההשראה לכתיבת "זה כל הט(ר)יק  קיבלה גולן וינוקור מבעלה איל גם הוא עם טורט. הספר נועד להנגיש את התסמונת לילדים, מתוך ההבנה שהיכרות מקרוב תעזור להם להתגבר על החשש מפני השונה, לחוש אהדה ואמפתיה, עם ילדים המתמודדים עם התסמונת ולקבל אותם ככל הילדים. הודות לכ- 300 תומכים במסגרת פרוייקט מימון המונים HEADSTRAT הספר הזה רואה אור.

דנה גולן וינוקור החלה את דרכה המקצועית כעיתונאית והיום משמשת כמנהלת יחסי ציבור ומרצה על עולמות התקשורת ויחסי הציבור. ההיכרות הקרובה עם עולם הטורט גרמה לה להתגייס להנגשת התסמונת לילדים ולמבוגרים, כדרך להעלאת המודעות, לקירוב ולהבנה.

ד"ר שרון צימרמן-ברנר היא נוירופסיכולוגית ופסיכולוגית שיקומית מומחית, המנהלת הקלינית של עמותת טורט בישראל, (אסט"י), עוסקת בהכשרת מטפלים, מחקר וטיפול בילדים עם טורט.

עדי ישראלי:
Related Post