X

ספר ביכורים: התרחבות מאת דנית גולד

"תקתוק של פצצה נשמע מתחת לרחשים של שגרה, שקשוק של משהו שבור שמתגלגל בתוך הגולגולת שלי. אני רוצה להגיד שהיום זה היום אבל אין לי סיבה. לא קורה כלום. כל חייך רצית להיות נורמלית. הנה. זאת ההזדמנות שלך. למה את לא שמחה?"

Thank you for reading this post, don't forget to subscribe!

אחרי חצי שנה של הסתגרות בבית, מחליטה המספרת לחזור לחיים ויוצאת אל העולם שבחוץ כדי לקנות מסמר שישמש אותה לתליית דיוקנו של עמנואל, האפוטרופוס שלה, שנמצא מת בביתם. אלא שעם היציאה מהבית המציאות משתנה. הסובב אותה הולך ומתרחב וסוחף אותה למסע פנימי אל מעמקי הזיכרון ואל השאלות הגדולות של המציאות וייצוגיה.

התרחבות, ספר הביכורים של דנית גולד, הוא מותחן נפשי עוצר נשימה, חריף ולירי, סיפור מסע המטשטש את הגבולות בין הריאליסטי לפנטסטי וחוקר את ה"נורמאלי" וגבולותיו. זהו סיפורה של אישה הנלחמת על חייה בעולם ההולך ומתעוות לנגד עיניה ומאיים להכניעה; עולם המוצג כמציאות אלטרנטיבית לפוסט-טראומה אותה היא חווה בעקבות מות דודה, ושבעקבותיו הבחנותיה שבין הווה לעבר, ובין מציאות לעל-מציאות הולכות ומטשטשות.

ככל שעולמה הפיסי של הגיבורה הולך ומתרחב, כך גם תודעתה הולכת ומתרחבת, והיא נזכרת בשנות ילדותה והתבגרותה. זיכרונות אלו מציפים אותה בשאלות וחושפים את הקורא לנסיבות מותו המסתורי של דודה.

דנית גולד, ילידת 1988, מתגוררת בתל אביב־יפו. סטודנטית לתואר שני בספרות באוניברסיטת תל אביב, בוגרת החוג לבימוי והוראת תיאטרון בסמינר הקיבוצים. מנחה סדנאות וידאו לאוכלוסיות מוחלשות כגון נשים נפגעות אלימות ונוער בסיכון, ככלי מסייע להתמודדות עם חוויות רגשיות באופן בטוח ומעצים.

בנוסף מעורבת בפרויקטים קהילתיים שמטרתם חיבור בין ספרות לקהילה: בימים אלו מקדמת אירוע כתיבה המוני בו ישתפו פעולה כותבים מנוסים ולא מנוסים, ויכתבו על האירוע בו הם לוקחים חלק, במטרה להאיר את הקשר בין המילה הכתובה למציאות ולהחזירה למרכז הבמה.

312 עמ' | 88 ₪ |

עדי ישראלי:
Related Post