X

סיעת הבית היהודי ממליצה: להיערך לתחבורה חשמלית ברחבי חיפה

במצע של סיעת הבית היהודי למועצת עיריית חיפה, מופיעה  הדרישה  "העברת כל האוטובוסים  של התחבורה הציבורית להינע חשמלי", הן כדי לצמצם את זיהום האוויר בעיר והן כדי להתאים את האוטובוסים ובהמשך גם את המוניות, לדרישות משרד התחבורה.

לדברי יו"ר סיעת הבית היהודי יואב רמתי, משרד התחבורה מתכנן החל מתחילת שנת 2019 פילוט גדול של שימוש באוטובוסים חשמליים בחיפה ובירושלים. לצורך כך יש להיערך עם מסופים מיוחדים לטעינה חשמלית של האוטובוסים.

"באחרונה, חנכו בחיפה את תחנת לב המפרץ לתחבורה ציבורית, אבל בתחנה זו אין כלל מסופים מותאמים לרכבים בעלי הינע חשמלי " מתריע יואב רמתי. לעומת זאת, בירושלים כבר החלו לתכנן  מסופים וחניונים  יעודיים לקליטת האוטובוסים החשמליים.

אוטובוסים חשמליים קיימים מזה יותר ממאה שנה. הטכנולוגיה להנעת האוטובוסים התבססה בעבר על חיבור קווי פיזי לאורך ציר הנסיעה .במרכזי ערים, קשה להקים ולתחזק מערכת כזו. לכן, בעשורים האחרונים, עם מודעות גוברת לצמצום זיהום האוויר, פותחו אוטובוסים חשמליים המסוגלים לנוע ללא צורך בחיבור פיזי למערכת החשמל ע"י הפעלה באמצעות מצברים או קבלים. בסין מרבית התחבורה הציבורית, תהיה בתוך זמן קצר מונעת בחשמל.

בארץ, הרכבת לירושלים תנוע בעזרת חשמל ובעתיד תורחב שיטה זו לקווים נוספים. "אין ספק שהתחבורה הציבורית כולה נעה בכיוון של מערכות חשמל ואסור שחיפה תישאר מאחור" סבור יו"ר סיעת הבית היהודי הרואה בתפקידה של הסיעה במועצת העיר "לדאוג לא רק לצרכים הפיזיים של התושבים בכל התחומים: חינוך, כלכלה, שיכון, שירותי דת אלא גם לעתידה של העיר בתחום איכות האוויר והסביבה" מסביר יואב רמתי

עדי ישראלי:
Related Post