X

סגן ראש עיריית חיפה: דברי על הדתיים שאונסים קטינים הוצאו מהקשרם

בעקבות הפרסומים והפנייה ליועץ המשפטי לממשלה כתב סגן ראש העיר חיפה לזר קפלון בדף הפייסבוק שלו " הדברים שכביכול פורסמו בשמי נאמרו בשפה הרוסית בתגובה לעלבון שהוטח בפני ותורגמו באופן שגוי תוך כדי הוצאת הדברים מהקשרם כך שיצרו פרשנות חמורה ואני מצר על כך . במסגרת תפקידי אני מסייע רבות לאוכלוסיה הדתית ובוודאי הדברים רחוקים מהשקפת עולמי. לא היתה בכוונתי כל כוונה לפגוע באוכלוסיה זו או אחרת ואני מבקש את סליחת אלו שראו עצמם נפגעים מכך"

קודם לכן פנה ארגון בצלמו ליועמ"ש לממשלה ולמ"מ פרקליט המדינה החדש בדרישה לפתוח בחקירה מיידית בגין הסתה ולשון הרע על ציבור הדתי והחרדי במדינה ולפעול לפיטורי סגן ראש העיר בחיפה לזר קפלון מישראל ביתנו, שהתבטא ביטויים קשים כנגד המגזר הדתי והחרדי.

שי גליק, מנכ"ל בצלמו מסר כי "אין מקום לביטויים קשים שכאלה בשום חברה מתוקנת. לא כנגד המגזר החרדי, ולא כנגד של אף מגזר בישראל. נפעל למיגור שיח השנאה שעלול חלילה להביא למקומות שאיננו רוצים בהם." בעקבות ההתנצלות מסרו מארגון בצלמו " מודה ועוזב ירוחם. יחד עם זאת, התנצלותו תיבדק האם בחודשים הקרובים יפעל נגד הסתה וילחם למען זכויות תושבי חיפה וביניהם המגזר הדתי והחרדי".

עמיתי אליהו, יו"ר ארגון רבני הקהילות בישראל פנה גם הוא ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בדרישה לפתוח בחקירה נגד לזר קפלון ולהדיח אותו מתפקידו. לדבריו לא יתכן שאיש ציבור יתבטא בצורה כזאת נגד ציבור שלם במדינת ישראל וכי מדובר בהסתה פרועה .

תעמולת בחירות מקומיות – לזר קפלון

לזר קפלון, סגן ר"ע חיפה מטעם ישראל ביתנו כתב בפורום בשפה הרוסית על הדתיים: "הם זוללים, שותים, ואונסים קטינים בחסות אלוהים. לא נאפשר לקנאים לשלוט במדינה".

יו"ר סיעת הבית היהודי-האיחוד הלאומי, ח"כ אופיר סופר הגיב לקפלון וכתב בחשבון הטוויטר שלו:
"‏הדברים הנאמרים ע"י נציג ‎'ישראל ביתנו' בחיפה בצירוף הסרטון בכיכובו של ח"כ אלכס קושניר שפורסם אתמול פשוט לא מביישים את גדולי האנטישמים בעולם. בחמישי האחרון זכינו להיפטר מקורביין הארור, מסתבר שבבית יש לנו כאלו גרועים לא פחות." כתב סופר. בסיעת "הבית היהודי" בחיפה סוערות הרוחות בעקבות ההתבטאויות הקשות של לזר קפלון.

לפני הבחירות האחרונות לעיריית חיפה לפני כשנה הפיץ לזר קפלון, דפי פרסום של רשימת "ישראל ביתנו" ברוסית ובעברית שבהם נכתב בין השאר בקורות בחיים שלו, כי הוא ארכיטקט (אדריכל) בעל ניסיון של 25 שנים. מקורבים המכירים אותו התפלאו על הפרסומים הללו שכן הם הכירו אותו ומעולם לא ידעו שהוא ארכיטקט במקצועו.

בדיקה שנעשתה ברישום האדריכלים בישראל העלתה שלזר קפלון איננו נמנה על רשימת האדריכלים בארץ."זהו ניסיון להציג מצג שווא בפני המצביעים וזה דבר חמור ביותר. הוא ניסה לקבל נקודות זכות בין מצביעים פוטנציאליים בשעה שהדבר איננו נכון כלל" טוענים אנשים בכירים במגזר הרוסי בחיפה.

בתגובה לשאלת כתב "טיפ" הודה לזר קפלון כי היו "כמה כתבות" לדבריו,  שבהן נכתב שהוא ארכיטקט אבל לדבריו "אני חד משמעית לא מציג עצמי כארכיטקט". על המקרים שבהם הופיע התואר הזה ליד שמו הוא אמר "כשהיו כמה טעויות וכתבו את זה הערתי להם מיד ובקשתי לתקן לאלתר".  לזר קפלון אמר כי הוא מהנדס קונסטרוקציה עם רישיון  על פי חוק ועוסק בכך שנים.

דן ליאורי:
Related Post