X

נשר התייחדה עם זכר הנופלים

העיר נשר מתייחדת עם זכרם של טובי בניה ובנותיה בשורה של אירועים וטקסים. טקס הזיכרון המרכזי לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה, התקיים אמש ברחבת "יד לבנים", בגבעת נשר, במעמד ראש העיר, סגניו, חברי מועצת העיר, רב העיר, יצחק לוי שליט"א, מנכ"ל העירייה, מיכל ליבנה, נציגי כוחות הביטחון, צה"ל והמשטרה, ובני המשפחות השכולות. בתום הטקס התקיים ערב "שרים לזכרם" בבית לנדאו. טקסים נוספים יערכו הבוקר במוסדות החינוך בעיר.

הטקס המרכזי נפתח בשעה 20:00 בצפירת דומיה. אחריה התקיים טקס הנחת הזרים למרגלות האנדרטה. עוד כלל הטקס את הקראת שמותיהם ותמונותיהם של הנופלים. יו"ר מועצת התלמידים בתיכון מקיף נשר, עידן הורן, קרא תפילת "יזכור", יהודית רייס הקריאה את שמות הנופלים, סגנית ראש העיר, נעמי כספי, הקריאה שיר לזכרם, והרב מאיר פרידמן נשא תפילת "אל מלא רחמים".

ראש העיר, אבי בינמו, אביו של סגן אורי בינמו ז"ל, בעצמו אב שכול, נשא דברים בשם העירייה ובשם המשפחות השכולות. יצחק לזימי, אביו של סמ"ר דוד לזימי ז"ל, שנהרג ב"אסון צור", בנובמבר 1982, הדליק את לפיד הזיכרון וקרא את "הקדיש". את צה"ל וכוחות הביטחון יצג בטקס סא"ל אבי אוחיון, בן אחיו של סמל אהרון (אורי) אוחיון ז"ל, שנפל במהלך שירותו הצבאי בלבנון בחודש מאי 1983. יו"ר מועצת הנוער העירונית, מטר פישר, נשא דברים בשם הנוער.

היום, יערכו טקסים נוספים בכל מוסדות החינוך בעיר. קרית החינוך ע"ש רבין תקיים טקס מרכזי, שיכלול גם מפגש של סגל ההוראה ושל תלמידים עם חיילות וחיילים, בוגרות ובוגרים המשרתים כיום במיטב היחידות הלוחמות של צה"ל.

צילום: איל לרמן / דובר העיר נשר

עדי ישראלי:
Related Post