X

נשר העיר היחידה שמממנת לפחות 50% מעלות המסע ללימוד השואה

נשר היא העירייה היחידה בישראל שמממנת זו השנה הרביעית ברציפות מחצית מעלות המסע ללימוד השואה והגבורה עבור תלמידים תושבי העיר המבקרים במחנות ההשמדה בפולין. מדובר בחיסכון של יותר מ-2,500 שקלים להורים. ההשתתפות של העירייה במימון הביאה בארבע השנים האחרונות גם להכפלת מספר התלמידים מנשר היוצאים למסע לימודי, ערכי וחשוב זה.

כידוע, בני נוער רבים נאלצים לוותר על השתתפותם במסע לפולין לנוכח העלות הכספית הגבוהה. בשנים האחרונות, גברה הביקורת הציבורית כנגד התופעה שבה רק בעלי אמצעים יכולים לשלוח את ילדיהם להשתתף במסע חינוכי וערכי חשוב זה. למרות המחאות, מחירי הנסיעה נותרו גבוהים. אלא שהנהלת העירייה כבר בשנת 2014, החליטה שמפאת חשיבותו של המסע ותרומתו ללימודי השואה, העלות הכספית לא תהווה מכשול בפני התלמידים והוריהם, והחליטה לממן לפחות מחצית מעלות הנסיעה.

 בתוך כך, עיריית נשר פועלת למען רווחתם של ניצולי השואה, תושבי העיר, לאורך כל השנה. בין מגוון התוכניות הרבות שקיימות בעיר נשר ניתן למנות את: "קהילה תומכת" – המעניקה לכל ניצול שואה סל שירותים בביתו ובמסגרת מרכז היום בעלות סימלית, מועדון "קפה אירופה" – מרכז פעילות תרבותית ייחודית לניצולי השואה בעיר, ואת "מועדון מופת", שהוקם לפני שנתיים בשכונת בן דור לרווחתם של ניצולי השואה, והמעניק ארוחות, פעילויות חברתיות מגוונות, טיולים ועוד וכל זאת בעלות חודשית סמלית. לפני מספר שבועות התקיימה בעיר, זו השנה השנייה ברציפות, "צעדת 6 מיליון הצעדים" – מצעד זיכרון חוצה יבשות שנערך במקביל בעיר נשר ובבראוורד קאונטי, שבפלורידה, לזכרם של הנספים על מנת שזכר השואה וגבורתם של הנספים לא תישכח.

מעריית נשר נמסר כי הטקס העירוני המרכזי לציון יום השואה והגבורה יתקיים בערב יום השואה, 11.4.2018, בשעה 20:00, בהיכל התרבות, רח' דרך השלום 26, נשר. במבואת היכל התרבות תוצג תערוכת צילומי המסע לפולין של תלמידי בית הספר התיכון. קודם לכן, בשעה 17:00 יתקיים אירוע "זיכרון בסלון", מפגשי שיח לעדות וזיכרון השואה באווירה אינטימית וקהילתית, ב"קפה שיין" – מרכז הנוער בן דור, שברחוב דרך הטכניון 6.

למחרת, 12.4.2018, בין השעות 09:00 עד 13:30 יערכו בהיכל התרבות טקסים נוספים בהשתתפות תלמידי קרית החינוך ע"ש רבין בנשר.

 בצילום: בני הנוער של תיכון מקיף נשר במסע האחרון לפולין. קרדיט צילום: תיכון נשר

 

זהבה הופמן:
Related Post