X

נשיא המדינה קישט את סוכתו והזמין את אזרחי ישראל לבוא ולהתארח בה

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין, קישט את סוכתו היום, יום חמישי, י"א בתשרי, 10 באוקטובר, יחד עם ילדי עובדי בית הנשיא ותלמידי כיתות ג'-ד' מבית הספר 'יבנה' בחדרה, בו פועלת תכנית לחיזוק האוריינות וכישורי השפה של המרכז הישראלי לחדשנות בחינוך.

המפגש התקיים לקראת אירועי "הבית הפתוח" בחול המועד סוכות שיתקיים בגינת בית הנשיא כבכל שנה ויארח את אלפי אזרחי ישראל ביום חמישי, י״ח בתשרי, 17 באוקטובר בין השעות 10:00-16:00.

צילומים: קובי גדעון / לע"מ

"בואו לכאן לסוכת שלום, סוכה של יחד וביחד, סוכה שכולם באים ושייכים אליה, סוכה ששייכת לכולנו", הזמין הנשיא את אזרחי ישראל לבקר בסוכתו והוסיף: "בית הנשיא הוא בית העם, וסוכת הנשיא היא סוכת העם בישראל. אנו נקבל את פניכם ואנו מצפים לכם, כל אחד מכם מוזמן, כל אחד ברוך בבואו."
 
השנה יעסוק ה"בית הפתוח" בבית הנשיא בנושא "מגלים אוצרות בסוכת הנשיא", בשיתוף המשרד לירושלים ומורשת. במהלכו יחוו המבקרים מגוון פעילויות לכל המשפחה ויקבלו מזכרת אישית למשתתפים. במהלך היום יצא הנשיא לפגוש את המבקרים מעת לעת. האירוע פתוח לקהל הרחב וללא תשלום.
 
בין הפעילויות במתחם ייהנו המבקרים ממפגש עם חוזה המדינה, במרפסת המפורסמת בבאזל ויוכלו להצטלם על רקע המרפסת. כמו כן יוכלו לחשוף שרידים ארכיאולוגיים ולסנן עפר שהוצא מאתרים ארכיאולוגיים ברחבי ירושלים. קהל המבקרים מוזמן להביא עמו תמונות ומכתבים מהאוסף האישי או המשפחתי שיסרק וייאסף אל הארכיון הלאומי על מנת להעשיר את התיעוד ההיסטורי מתקופות שונות בארץ ישראל. בפעילויות נוספות יתנסו המבקרים בסרטון מציאות רבודה ויוכלו לבקר בכותל, הר הבית וכנסיית הקבר. דוכני יצירה יאפשרו חריטה על מטבעות עתיקים ועוד. כבכל שנה, תקושט ותעוצב סוכת הנשיא בשיתוף משרד החקלאות ופיתוח הכפר, ותתמקד השנה בזני ענבים למאכל ויין ואף תציג את ההיסטוריה של יצירת היין.
 
הכניסה מרחוב הנשיא 3, ירושלים, תתאפשר בהצגת תעודת זהות או דרכון בלבד // לא תותר הכנסת נשק ולא תהיה עמדת הפקדה במקום. יש להימנע מלהגיע עם תיקים וחבילות // האירוע מתקיים ברובו תחת כיפת השמיים, במקרה של מזג אוויר קיצוני – יש להתעדכן בתקשורת בנוגע לקיום האירוע // לקבוצות כדאי להגיע לאחר השעה 14:00 // מומלץ להגיע בתחבורה ציבורית.

דן ליאורי:
Related Post