X

נשיא המדינה ביקר בסוכות הרבנים הראשיים לישראל

נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, עלה היום, יום שלישי, ט"ז תשרי, 15 באוקטובר, אל סוכות הרבנים הראשיים לישראל.

הנשיא ביקר בסוכת הרב הראשי לישראל הגאון הרב דוד לאו במודיעין וברך את הרב שקיבל את פניו: ״אני שמח מאד לקיים את מסורת הביקורים של נשיאי ישראל בסוכת הרבנים הראשיים, מסורת של ממלכתיות ואמונה."

הנשיא בסוכת הרב דוד לאו במודיעין

״אנו מתפללים בימים אלה לסוכת שלום ואין תפילה רלוונטית יותר עבור שבטי ישראל כולם. כשאנו אוגדים את ארבעת המינים בשתי הידיים, שמאל וימין, אנחנו מבינים שרק כך ניתן להקיף ולאחוז בכולם. כולנו צריכים לחיות יחד. זה גורלנו, משאת נפשנו, רצוננו. אבל כדי לבנות סוכת שלום אנו זקוקים להבנה הבנה שכולנו משולבים יחד.״

הרב דוד לאו ביקש לציין כי בימים אלו לבנו עם העם הכורדי אשר עומד בסכנת השמדה המונית. "חובתנו המוסרית לפעול בנושא באופן מיידי ובטרם יהיה מאוחר" אמר הרב הראשי לישראל..

לאחר מכן התארח הנשיא בסוכתו של הרב הראשי, הראשון לציון, הרב יצחק יוסף, בירושלים. הראשון לציון הגאון רבי יוסף. הנשיא הודה לרב על האירוח החם, והדגיש כי אין לתת יד להסתה כנגד כל ציבור בישראל. הנשיא הבהיר כי תרבות המחלוקת והויכוח חשובה ומושרשת בנו כעם אך זו מחייבת הקשבה.

״עלינו למצוא דרך להמשיך להתווכח וגם לכבד את השני,״ אמר הנשיא והוסיף: ״ויכוח לא יכול לגלוש להסתה. עלינו למנוע הסתה מכל דרך שהיא ומכל זווית שהיא."

הרב יוסף בירך הרב הראשי לישראל את נשיא המדינה על מנהגו לבקר את הרבנים הראשים בחג הסוכות בכל שנה "אתה מזכה אותנו במצוות הכנסת אורחים בהקפדתך על המסורת של ביקור הנשיא בבית הרבנים הראשים וצריך לשמר את המנהג הזה".

הרב הראשי גם בירך את נשיא המדינה על קריאתו לשלום ולאחדות בעם ועל גינויי ההסתה נגד הציבור החרדי והדתי, "עם ישראל הוא עם אחד ואין לנו מקום לפילוג בעם, אני רוצה לחזק את ידי הנשיא ושימשיך כך, צריך לעשות את הדברים במהירות המרבית ואסור שיהיה בחירות שלישיות, אני סומך על ידי הנשיא בכישרון שלו שהוא עושה ויעשה את זאת בצורה הטובה ביותר ובמהירות המרבית".

נשיא המדינה ענה לרב הראשי כי הוא קודם כל מבקש למנוע כל הסתה בכל דרך ובכל זוית שהיא בתוך החברה הישראלית אחד כנגד השני, כולנו וכל אחד מאיתנו צריך להיות אחראי שלא להסית אחד כנגד השני, המסורת להתווכח היא מסורת טובה והויכוח הוא ויכוח דבר מפרה וחשוב אך הוא צריך לעשות בצורה הטובה וכמובן שבסוף צריך להכריע.

בסיום הביקור בירך הרב הראשי את נשיא המדינה בחג שמח והעניק לו את ספרו ״ילקוט יוסף״ על המועדים, בביקור השתתפו גם מנכ״ל הרבנות הרב משה דגן והיועץ המשפטי של הרבנות עו״ד הראל גולדברג.

צילומים: חיים צח/לע"מ

עדי ישראלי:
Related Post