פייסבוק הפך בשנים האחרונות לכר רחב ופורה עבור בתי עסק וחברות לפעילות פרסומית וזאת תוך היכולת לבחור במספר רחב של קמפיינים פרסומיים באמצעות תקציבים צנועים אך כאלו שיכולים להניב תוצאות איכותיות.
אחד מהקמפיינים היותר פופולריים בקרב בתי עסק וחברות הוא קמפיין מודעות התנועה. הבחירה בקמפיין זה נעשה לרוב באמצעות חברות קידום ופרסום אתרים להם הניסיון והידע המקצועי הרחב בכל הנוגע לקידום בתי עסק וחברות בפייסבוק ובשאר הרשתות החברתיות הפופולריות כיום.
מהו בעצם קמפיין תנועה של פייסבוק?
קמפיין מודעות תנועה בפייסבוק נועד בעצם לגרום לגולשים להגיע לכתובת מסוימת, בין אם מדובר על אתר אינטרנט, מאמר בבלוג מסוים, סרטון ביו טיוב, דף נחיתה ועוד. הנעת גולשים לאותה כתובת יכולה להיות יעד מתוך מספר יעדים פרסומיים שהוגדרו תחת קמפיין פייסבוק פרסומי רחב של בית עסק או חברה.
קמפיין פרסומי של תנועה מהפייסבוק, לרוב מחוץ לפייסבוק, מאפשר לאותם מפרסמים לעקוב מקרוב אחר המתרחש ולמדוד האם אכן התקיימה תנועה אל כתובות אליהם רצו שיגיעו. כאן ניתן לבחון אילו מודעות בפייסבוק היו אטרקטיביות יותר לעומת אחרות, מהן הכתובות אליהן הגיעו יותר גולשים ואילו פחות סקרנו, מהם המאפיינים של הגולשים שביצעו תנועה, מאילו מדינות וערים הגיעו הגולשים, באילו שעות לאורך היממה הייתה יותר תנועה ועוד.
מדוע כדאי לקחת בחשבון קמפיין תנועה של פייסבוק?
קמפיין תנועה של פייסבוק מהווה את אחד מהכלים הבסיסיים כיום במרחב הדיגיטלי עבור בתי עסק וחברות להם יעדי מכירה של מוצר או שירות חדש. ברוב המקרים, מודעות התנועה בפייסבוק יהיו המפגש הראשון של בתי העסק והחברות עם הלקוחות הפוטנציאליים שלהם ועל כן תהיה שאיפה של אותן מודעות תנועה לתפוס את תשומת ליבם.
שימוש בקמפיין תנועה עבור עמותות, מסגרות התנדבותיות וחברתיות
עמותות, מסגרות התנדבויות וחברתיות יודעות לומר עד כמה הפך הפייסבוק למרחב הדיגיטלי בו נמצאים לא מעט גולשים הפעילים מבחינה חברתית. גלישה של אותם גולשים בפייסבוק נעשית גם לאור העובדה כי כיום ניתן למצוא באותה רשת חברתית קבוצות ייעודיות הנוגעות לפעילות קהילתית והתנדבותית, כשבקבוצות אלו עוסקים בפעילות שמקדמת מטרות משותפות ומאפשרות שיח פתוח, כנה וישיר בין פעילים רבים.
המצאות של פעילים ומתנדבים רבים ברשת החברתית, מהווה עבור עמותות, מסגרות התנדבותיות וחברתיות את האפשרות לחשוף עצמן לעוד ועוד גולשים, שיש וירצו להיות פעילים במסגרתם. לשם כך, חברות קידום ופרסום במרחב הדיגיטלי רואות בקמפיין התנועה כקמפיין הרלוונטי לאותן מסגרות, כשאותן מודעות תנועה יופיעו לגולשים שיש וירצו להיחשף למה שיש להן להציע.
קמפיין תנועה לאותן מסגרות חייב להיות כזה שבו הקישור באותה מודעת תנועה יוכל להשפיע על אותם גלשים להעמיק יותר בתכנים נוספים המסבירים על פעילותה של אותה מסגרת. יש מקרים ויהיה חשוב לנתב את הגולשים לסרטון קצר של פחות מדקה שבו יהיה ניתן להבין מהן פעילויות אותה המסגרת, כשמתוך אותו סרטון, במידה והיה עוצמתי ומשפיע, יהיה ניתן להגיע לעמודים נוספים המעמיקים יותר לגבי פעילות אותה מסגרת, בין אם מידע מהעיתונות בארץ ובחו"ל, מאמרים מחקריים בנושא, מצגות, פאנלים מקצועיים, קישורים להרצות ב"זום" ועוד.
אפשרות חדשה – תנועה לעמוד הוואטסאפ העסקי שלכם
כלי תקשורת נוסף שהתפתח בשנים האחרונות מאפשר לכל בית עסק וחברה ליצור תיבת דוח שיח בוואטסאפ. עבור לקוחות רבים שיח עם בתי עסק וחברות דרך הוואטסאפ נחשב לנוח הרבה יותר ומאפשר, בין היתר, להעביר קבצים ובכך להפוך את השיחה לקלה יותר בין שני הצדדים.
כיום ניתן לראות בתי עסק וחברות רבות אשר פתחו עמוד וואטסאפ עסקי אשר אליו מנותבים לא מעט לקוחות לשיח עם נציגי שירות. בפתיחה של עמוד וואטסאפ עסקי ירצו אותם בתי עסק וחברות להנגיש וליידע אודות אותו עמוד, כשאחד מהכלים לעשות כך הוא באמצעות קמפיין התנועה של פייסבוק.
במסגרת קמפיין מודעות התנועה של פייסבוק ניתן כיום לשלב באותן מודעות קישור ישיר לעמוד הוואטסאפ שלכם. הדבר מאפשר לגולשים בלחיצת כפתור אחת להגיע ישירות לשיח עם נציג שירות וזאת באפשרות להימנע משיח מייאש עם בוט או בשיחת טלפון שבה יצטרכו להמתין מספר דקות לנציג שירות ואז להסתכן באיבוד לקוח פוטנציאלי קצר סבלנות.
להיות עם האצבע על הדופק
הבחירה בקמפיין תנועה בפייסבוק מבין מגוון קמפיינים בפייסבוק שאנחנו יכולים להפעיל, מחייב מעקב תמידי אחר הדינמיקה שקיימת בו. בפייסבוק למדים תוך כדי תנועה כיצד לשפר ולשדרג הקמפיין וזאת בכדי שיהפוך לרלוונטי ככלי בכמה שיותר פרויקטים פרסומיים ומכאן, בכל פרק זמן מאפשר פייסבוק ליהנות מפיצ'רים חדשים שחשוב ללמוד ולהכיר ולנצל לטובת הקמפיין שלכם.