X

ניהול הליכים משפטיים נגד הבנקים

הבנקים הם בין הגופים העמידים והחזקים ביותר – פיננסית ומשפטית בישראל. כך, באפשרותם לשכור שירותיהם של עורכי דין מהטובים והמובילים בתחומם כדי לייצג אותם בתיקים ותביעות מול אזרחים וחברות. עם זאת, חשוב לדעת שקיימים חוקים רבים המגנים על הלקוח. כדי לוודא שאכן חוקים אלו נלקחים בחשבון במסגרת התהליך, חשוב ליצור קשר עם עורך דין מקצועי ומנסה, אשר יוכל לייצג אתכם בכבוד ובעוצמה מול הבנק ולהגיע להסדר ראוי.

רגע לפני התביעה – משא ומתן

באופן טבעי, סביר שגם אתם בטוחים שהבנק יעשה הכל כדי להימנע ממשא ומתן כדי להסדיר חובות ויעדיף לגשת היישר להליכים משפטיים לשם גביית החוב. העניין הוא שחשוב לזכור שלא רק לחייב יש אינטרס להגיע להסדר חובות, אלא שלעתים גם לבנק עצמו יש אינטרס כזה. הרי ניהול הליך משפטי כרוך בסכומי כסף רבים, שעות עבודה רבות וביננו, לא תמיד התוצאה תהיה לטובת הבנק.

בדיוק כמו כל גוף עסקי אחר, ייתכן שהבנק יגיע למסקנה שעדיף לו להסתפק במה שהחייב יוכל לשלם במסגרת פשרה, מאשר לגשת להליכים משפטיים ממושכים שבסופם, ייתכן שידיהם יישארו ריקות. על מנת לוודא שתצאו כשידכם על העליונה, חשוב לפתוח במשא ומתן אך ורק כאשר ישנו ייצוג של עורך דין מיומן:

  • כדאיות – עורך הדין יבחן את התיק וימליץ על הצעדים הנכונים. במקרים אחדים ייתכן שימליץ אף לא לגשת לתביעה כלל, בשל סיבות כאלו ואחרות. בחינת כדאיות התביעה תוכל לחסוך לא מעט כסף, זמן ועוגמת נפש בהמשך.
  • משא ומתן – כאמור, בשלב הראשון מומלץ לחתור למשא ומתן בול הבנק טרם העברת הטיפול לגורם משפטי. המטרה היא להגיע להסדר חוב שיהיה מספיק נוח והגיוני עבור החייב, עם ריבית נמוכה ככל האפשר ופריסת תשלומים המאפשרת מרחב נשימה.
  • בזמן הנכון – אולי יפתיע אתכם ללמוד כי יש מועדים נוחים יותר ופחות לניהול משא ומתן עם הבנק. באופן ספציפי, ההמלצה היא לעשות זאת בסוף רבעון או בסוף שנה, כשהבנק סוגר את המאזנים שלו. ככל שהתזמון מדויק, כך נכונותו של הבנק להגיע להסדר ופשרה תהיה גדולה יותר.
  • דיוק בפרטים – חשוב להסביר בפירוט ככל האפשר מדוע מלכתחילה נוצר החוב, על אחת כמה וכמה כשלא הייתה לחייב שליטה על כך. כלומר, שהחוב לא נוצר בשל פזרנות, רשלנות או חוסר אחריות אלא למשל, בשל אובדן כושר עבודה. כדי לשכנע את בית המשפט מומלץ להציג תוכנית המציגה יעדים ודרכים לשיפור מצבו הכלכלי של החייב.

לאן יש לשאוף במסגרת ההליך?

מטרת החייב היא להגיע להסדר שיספק את הבנק מחד, ומאידך יאפשר לו להמשיך לנהל את חייב באופן הנורמטיבי ביותר בהתחשב בנסיבות וכמובן, בהתאם לגודל החוב. משרד עורכי הדין של גלעד נרקיס עומד לרשותכם לכל שאלה ועניין, מוכן ומזומן להציע וותק וניסיון של שנים רבות כדי לסייע גם לכם לחזור לשגרה כלכלית בריאה בהקדם האפשרי. היכנסו ל- https://narkis-law.com לפרטים נוספים ויצירת קשר.

דן ליאורי:
Related Post