X

ניגונים וקולינריה אוטנטית בפסטיבל הכליזמרים בצפת

בצפת יציינו בשבוע הבא את פסטיבל הכליזמרים הבינלאומי ה-32 בשלושה ימים של מופעים מיוחדים המשלבים בין מיטב האמנים בישראל (מירי מסיקה, עומר אדם, יובל דיין, נרקיס, להקת שלוה וכו') עם ביצועי כליזמרים מיוחדים, לבין נגני הכליזמרים המובילים בארץ ובעולם (מוסא ברלין, מקסים סולניקר, חנן בר סלע, בוריס סיחון, אמיל אייבינדר,מריו קורניק, שלמה גרוניך, אהרון רזאל, קונסטנטין מוסקוביץ וכו') -למעלה מ 100 מופעים- ללא עלות!.

לראשונה מתחם פודטרק

בעיריית צפת החליטו השנה לשים לדגש גם על הצד הקולינארי. במסעדות ברחבי העיר צפת יגישו מגוון מאכלים מקומיים אוטנטית עתיקים כשהעיקרי בינהם הינו הקלסונס הצפתי המוכר לצד מגוון מאכלים נוספים.

בנוסף, לראשונה בתולדות פסטיבל הכליזמרים יוקם מתחם פוד-טרק ענק עם משאיות אוכל איכותיות בסמוך לבמה המרכזית (מתחם הסראיה/ בית יגאל אלון) ובו יוגשו מאכלים איכותיים מתוצרת טרייה. בין הפוד-טרקים שתמצאו במתחם הקולינארי: 'קרולינה'- מעשנה עם נתחי אסאדו משובחים, 'גדיס'- נקניקיות בקר וחזה מעושן בלחמים טריים,  'בר טוב' – מגוון סוגי המבורגר מנתחי בשר שונים, 'love eat'- פיצה עם גבינה צפתית משובחת, פיש אנד צ'יפס וצורוס, 'fruits'  -מגוון פירות ושיקים מרעננים, 'אדי' – קפה מאפים ובורקסים הנאפים במקום, 'דיגמיס' – כריכים קובניים, 'הפלאפל הנודד'- פלאפל, חומוס, שווארמה וסינייה.

ראש עיריית צפת שוקי אוחנה ציין "צפת מתפתחת ומתחדשת בתחומים רבים, לאחר ההצלחה הגדולה של פסטיבל הלאדינו אנו מבצעים מתיחת פנים מיוחדת לפסטיבל הכליזמרים ה-32. הפסטיבל מסמל את פניה של צפת ומושך לעירנו קהל רב של צעירים ומבוגרים, דתיים וחילוניים, תיירים מהעולם ומבקרים מכל רחבי ישראל, ב- 5 במות שונות כל אחד מוצא את המופעים האיכותיים המתאימים לו. עם אווירת ההתחדשות בעיר."

ראש העיר צין כי " השנה השקענו בתוכנית עשירה שמצד אחד שמה דגש על 'החזרה לשורשים' והבאת האומנים המובילים בארץ שישלבו בהופעתם ניגוני כליזמרים ויאפשרו הרחבה של הקהלים הפוקדים את צפת ביימי הפסטיבל, עם פעילויות רבות לאורך כל שעות היום באווירה הקסומה של צפת, בירת הגליל ובירת מוסיקת הנשמה היהודית. גם על הצד הקולינארי שמנו דגש ונקים מתחם פוד-טרקים מיוחד שלצד המסעדות המשובחות שלנו בצפת יעניקו לחוגגים הנאה יוצאת דופן  בצפת- עיר שאין עוד כמוה בעולם!".

עדי ישראלי:
Related Post