X

נזיפה לשופט העליון חנן מלצר

נציב קבילות הציבור על שופטים נוזף במשנה לנשיאת העליון השופט חנן מלצר וקובע כי היה עליו להמנע מלשבח את עו"ד שחר בן מאיר המזוהה עם השמאל הקיצוני . זאת לאחר תלונה שהוגשה לנציב על ידי ארגון זכויות האדם בצלמו

בכנס שהתקיים באוניברסיטת חיפה עם עו"ד שחר בן מאיר, השתתף המשנה לנשיאת העליון השופט חנן מלצר. עו"ד בן מאיר ידוע בנטיותיו השמאל הקיצוניות, בן מאיר פעל לא פעם והגיש עתירות רבות לטובת מימוש אידאולוגיית השמאל בה הוא תומך ומאמין.

במהלך הכנס באוניברסיטת חיפה התבקש השופט מלצר לשאת דברים. במהלך דבריו, שיבח מלצר את עו"ד בן מאיר ציין שהוא דאג והזמין עתירות רבות על ידו וקרא לשופטים במקום למחוא כפיים על פעלו.

שי גליק בצלמו

בתלונה שהגיש ארגון בצלמו לזכויות אדם לנציב קבילות הציבור על שופטים נכתב כי: "בג"צ אינו מסעדה שבו ניתן להזמין עתירות. מדובר במשוא פנים. עו"ד שחר בן מאיר ידוע כאיש שמאל קיצוני".

בתשובתו לתלונת בצלמו קבע הנציב כי על השופט מלצר היה להמנע מלומר לקהל למחוא כפיים לאותו עו"ד. תחילה סירב מלצר להתייחס לתלונת 'בצלמו' אך הנציב חייב אותו להגיב. בתגובתו העלה שלל טענות מן הגורן ומן הייקב ואף ציין ששיבח בעבר את עו"ד איתמר בן גביר. הנציב לא קיבל את טעונתיו ונותר בסברתו כי עליו היה להמנע מכך.

שי גליק מנכ"ל ארגון בצלמו ברך על החלטת הנציב: "השופט חנן מלצר לא מעל החוק. חשוב מאוד שכלל השופטים ישמרו על משוא פנים ולא יתמכו או יגידו למחוא כפיים לאף אחד מהצדדים. ארגון בצלמו ימשיך לעקוב ולוודא כי השופטים שומרים על הכללים החיוניים לדמוקרטיה."

עדי ישראלי:
Related Post